اخبار

فرآیند کردن مستربچ ها بدون تخریب ساختار ‏

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت STEER به عنوان سازنده فناوری‌های موادی، امکان تولید مواد با قابلیت‌های مختلفی در زمینه پلاستیک، داروسازی، صنایع غذایی و مواد زیستی را فراهم می‌آورد. بطور عمده از رنگدانه‌ها در مواد پلاستیکی گرمانرم به منظور ایجاد ظاهری زیبا استفاده می‌گردد. اما به دلیل ساختار بسیار حساس میکا، حین فرایند آمیزه‌سازی بخصوص تهیه مستربچ، آسیب‌هایی به آن وارد شده که از کیفیت نهایی مورد انتظار می‌کاهد. شرکت STEER با استفاده از فناوری پیشرفته نوین نحوه فرایند کردن این مستربچ‌ها بدون تخریب ساختار رنگدانه‌ها را ارائه می‌دهد. 

رئیس شرکت STEER در خصوص فرایند کردن رنگدانه‌های بر پایه میکا اعلام می‌دارد: “ترشوندگی رنگدانه قبل از پراکنش از اهمیت بالایی برخوردارد است. ترشوندگی موثر از طریق بهبود مشخصه‌های اختلاط نظیر اختلاط کششی، لایه‌ای و عوامل دیگری چون اصلاح سطح و کاهش گرانروی مذاب امکان‌پذیر است. استفاده از هم‌زن دو لبه در اختلاط پراکنشی چندان مناسب نمی‌باشد؛ دلیل این امر به وجود بیشینه تنش برشی در این فرایند و ناهمگنی در انرژی ورودی اختلاط نسبت داده می‌شود. انرژی ورودی اضافی منجر به تخریب ساختار میکا خواهد شد.” 
چهار مرحله اصلی و مهم حین فرایند کردن رنگدانه‌ها در یک آمیزه وجود دارد: ترشوندگی، پراکنش، توزیع و پایدارسازی. فناوری Omega 1.71 Do/DI این شرکت با برخورداری از تنش برشی پایین به منظور اعمال دقیق این مراحل چهارگانه طراحی شده است تا از تخریب رنگدانه‌ها جلوگیری به عمل آمده و از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل گردد. استفاده از طراحی جدید هم‌زن‌های شرکت STEER نیاز به مرحله جداگانه توزیع همگن رنگدانه را مرتفع می‌سازد. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا