اخبار

فرآیند جدید تولید سیلیکا فوم برای حذف مرحله آسیاب

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  Evonik, Business Line Coating Additives فرآیند جدیدی برای تولید AEROSIL fumed oxides توسعه داده است. قبلا فرآیند تر کردن و دیسپرس کردن fumed silica نیاز به دو سامانه مجزا (میکسر و آسیاب) داشت اما با این تغییر این فرآیند در یک مرحله و بوسیله میکسر قابل انجام می باشد.

استفاده از این سیلیکا های آسان دیسپرس شونده (E2D) زمان فرآیند و زمان تمیز کردن و همچنین اتلاف مواد در تولید را کاهش می دهد. بعلاوه حذف مرحله آسیاب باعث کاهش هزینه های سرمایه گذاری و نگهداری می شود. به منظور تست مشخصه های فرآیندی ، آثار رئولوژیکی و خواص نوری در یک سامانه پوششی ، محصول استاندارد با آسیاب متداول (bead mill) و محصول جدید منحصرا با میکسر در فرمولاسیون پوشش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج ویسکوزیته ، براقیت ، haze ، قدرت رنگدهی و بهبود مقاومت خراشی مورد بررسی قرار گرفت. نمودار های ویسکوزیته در برش های پایین و بالا برای هر دو سامانه یکسان بود. این نتایج نشان دهنده مزیت محصولات E2D می باشد. زیرا کارایی یکسان و خواص نوری یکسانی ایجاد می کنند و نیازی به تنظیم فرمولاسیون های موجود نمی باشد.

به علاوه گرید های آسان دیسپرس شونده از نظر ساختار شیمیایی مشابه گرید های استاندارد می باشند. در حال حاضر محصولات آزمایشی VP RS 92 ، VP RS 82 ، VP RS 85 و VP RS 920 که گرید های E2D برای AEROSIL R 972 ، R 812 ، R 805 و R 9200 می باشند جهت نمونه قابل ارائه می باشند. AEROSIL fumed silica عمدتا در پوشش های صنعتی و خودرویی برای خواص کنترل رئولوژی بعنوان تیکسوتروپ کننده و ضد رسوب استفاده می شود و به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی کمک می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا