اخبار

عوارض گمرکی واردات کالا همچنان به نرخ سال ۱۴۰۰ است

بسپار/ ایران پلیمر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز گفت: عوارض گمرکی واردات کالا همچنان به نرخ سال ۱۴۰۰ محاسبه می شود.

علی طرفی اظهار کرد: ردیف های درآمدی گمرک از جمله عوارض واردات کالا تا پیش از ابلاغ قانون بودجه و قانون مقررات صادرات و واردات ۱۴۰۱، با نرخ سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال اعمال دریافت مابه التفاوت حقوق ورودی از تجار تا پیش از ابلاغ قانون بودجه سال جدید وجود دارد، افزود: به منظور تسریع در امر تجارت، گمرک از واردکنندگان کالا تعهدنامه کتبی مبنی بر پرداخت مابه التفاوت دریافت می کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز همچنین در خصوص جزییات کالاهای وارداتی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده ویژه سال ۱۴۰۱، گفت: بر اساس ماده هفت این قانون، نرخ ارزش افزوده کالاهای وارداتی ۹ درصد است.

طرفی عنوان کرد: تجار توجه داشته باشند که مبنای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده کالاهای خاص وارداتی مطابق با ماده ۲۶ این قانون (مالیات بر ارزش افزوده) انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی مربوط به جزء سه، چهار و پنج بند “ت” ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده انواع سیگار و محصولات دخانی، گفت: این درحالی است که افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، مشمول ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ماده ۶ قانون امور گمرکی نمی شود.

طرفی تصریح کرد: همچنین کالاهای اظهارشده در سال ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ از گمرک خارج می شوند مشمول نرخ جدید مالیات خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا