اخبار

علیرضا بهزادی: کسی جرات سرمایه ­گذاری در افغانستان را ندارد!

بسپار می نویسد،  علیرضا بهزادی از شرکت کربی پلیمر در گفتگو با بسپار از فرایند برگزای نمایشگاه افغان پلاست گفت: فرآیند برگزاری نمایشگاه افغان پلاست و حضور در بازار این کشور مثبت است. هر چند به دلیل اینکه امنیت سیاسی و نظامی در این کشور پایین است، امنیت تجاری و اقتصادی نیز در آن ضعیف است. ولی مردم بسیار مهربان و مهمان­نوازی دارد.

مساله ما از حضور در این نمایشگاه این است که آیا توانایی برقراری روابط تجاری بعدی وجود دارد؟ استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه شد و دوستان زحمت بسیاری کشیدند. بسیار مهمان نواز بودند و حتی نظامیان مسلح هم روی خوش نشان می دادند. ولی شرایط به گونه ­ای است که ثبات سیاسی و نظامی لازمه توسعه اقتصادی هر کشوری است. اگر ما امروز قرارداد ببندیم باید ببینیم که قوانین این کشور پایدار هست یا خیر.

در حالی که بسیار کشور مستعدی است  و بازار بسیار خوبی دارد ولی ریسک بالایی هم دارد. هنوز بسیاری از کشورها از جمله چین جرات سرمایه­گذاری در افغانستان را ندارند. هر چند در آنجا کالاهای چین و ترکیه ای را دیدیم، برای ما مشخص بود این کالاها از سوی بازرگانان افغان وارد شده­ و اینگونه نبود که چین یا ترکیه این محصولات را صادر کرده باشند.


 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|362]

[EasyDNNnewsLink|363]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا