اخباراخبار ویژه

علل کاهش صادرات فنی و مهندسی به سوریه/ مشکل رفت و آمد داریم

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: تشدید تحریم ها، عدم امکان صدور ضمانت نامه و مشکلات مالی دولت سوریه موجب شد صادرات خدمات فنی مهندسی به این کشور تا حد زیادی کاهش یابد.

فرزاد پیلتن در گفت و گویی در مورد وضعیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به سوریه، اظهار کرد: در سالهای گذشته پروژه‌های خیلی خوبی در کشور سوریه توسط شرکت‌های ایرانی اجرا شد منتهی به دلایلی از جمله تشدید تحریم‌ها، عدم امکان صدور ضمانت نامه، صادرات خدمات فنی مهندسی از ایران به سوریه تا حد زیادی کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از سویی دیگر نیز مسائلی که در کشور سوریه از نظر امنیتی اتفاق افتاد و مشکلات مالی دولت سوریه و متوقف شدن پروژه‌های زیرساختی در این کشور، بر کاهش صادرات خدمات فنی و مهندسی تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: البته با سفرهایی که اخیراً بین مقامات اقتصادی و تجاری دو کشور صورت گرفته و پیشرفت‌هایی که در حوزه زیرساخت تجاری اتفاق افتاده، امید است که این بخش از روابط دو کشور در آینده فعال‌تر شود و شاهد حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار خدمات فن و مهندسی سوریه باشیم.

امکان ارتباط با هزینه کم بین دو کشور وجود ندارد

پیلتن با اشاره به عمده مشکلات تجارت با سوریه، گفت: مشکل عمده تجارت با سوریه موضوعات بانکی و حمل و نقلی است که ورود کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایران به سوریه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، روش‌ها و راهکارهایی برای عبور از این موانع در دست طراحی است و رشد روند مبادلات تجاری هم نشان دهنده اثربخشی این برنامه‌ها و اقدامات است.

وی گفت: مشکل دیگر عدم امکان رفت و آمد ساده و ارزان میان تجار دو کشور است که به دلیل مشکلات حمل و نقل هوایی، امکان ارتباط با هزینه کم فعلاً در دسترس نیست.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا