اخبار

علامت تجاری دیگر برای واحدهای تولیدی اجباری نیست

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل اداره استاندارد استان تهران از آغاز اندازه گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که علامت تجاری برای واحدهای تولیدی دیگر اجباری نیست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا طاهری در مراسم تقدیر از واحدهای نمونه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: استانداردسازی تا اجرای استاندارد در حوزه سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود. اما استانداردها زیرساخت کیفیت هستند و ما امیدواریم به روزی برسیم که مشتریان از کالاهای دارای علامت استاندارد راضی باشند.

به گفته این مقام مسئول اندازه گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری آغاز شده و در آینده باید به اطلاع عموم برسد. این مولفه نشان دهنده میزان کیفیت است و میزان پیشرفت با این شاخص ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی می‌توانند برای تولیدکنندگان موانعی ایجادکنند اما امسال شیوه نامه تسهیل شامل بسته‌های حمایتی در تولید و صادرات طراحی شده تا خودتحریمی به حداقل برسد، تصریح کرد: یکی از انتقادات همیشگی تولید کنندگان الزام نام تجاری بود. چون تا قبل ثبت نمیتوانستند فعالیت کنند. اما طبق آخرین مصوبه شورای عالی استاندارد، نام تجاری دیگر اجباری نیست.

طاهری درباره مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: خیلی از قطعات خودرو و مواد شیمیایی قاچاق وارد می‌شود و یکی از فعالیت‌های ما با کمک سازمان‌های موازی و انجمن ها به بازار مراجعه و بازار را برای کالای قاچاق نا امن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در روند انتخاب شدن به عنوان واحد نمونه، ابتدا تولیدی باید خوداظهاری کند، گفت که از ۳۰ واحد کشوری مشمول تقدیر، هفت واحد در استان تهران فعال هستند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا