اخبار

عرضه ورق‌های کابینت نانویی PVC با مقاومت بالا در برابر خط و خش در کشور

بسپار/ایران پلیمر کارشناس بخش تحقیق و توسعه یکی از گروه‌های صنعتی شفیق سه خط تولید جدید برای تولید ورق‌های کابینت نانویی را راه‌اندازی کردند که به دلیل سختی بالا، قابلیت پیچ خوری را دارند، ضمن آنکه مقاوم به خط و خش است.

 نگار روغنی، کارشناس بخش تحقیق و توسعه این گروه صنعتی با بیان اینکه از زمانی که نانوذرات را به ورق‌های فومیزه اضافه کردیم، تقاضا برای محصولات ما افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر تمام خط تولید به ورق‌های فومیزه تقویت شده با نانوذرات سیلیکا اختصاص دارد و به‌منظور پاسخ به نیاز بازار طی یک‌سال گذشته سه خط تولید دیگر نیز راه‌اندازی کردیم.

روغنی از صادرات این محصولات به کشور آذربایجان خبر داد و گفت: علاوه‌بر آذربایجان به‌دنبال صادرات به چند کشور دیگر نیز هستیم که فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ورق‌های فومیزه استحکام کمی دارند از این رو برای تقویت آنها روکش استفاده می‌شود و ما از نانوذرات برای نظم‌دهی به سلول‌های سازنده این ورق‌ها استفاده کردیم که با این ‌کار میزان پیچ‌خوری و سختی ورق افزایش می‌یابد. این ورق‌ها به‌دلیل تقویت شدن با نانوذرات نسبت به خط و خش مقاومت بالاتری پیدا کرده‌اند.

این فعال حوزه فناوری مهمترین کاربرد ورق فومیزه “پلی‌وینیل کلراید حاوی نانوذرات” را در کابینت آشپزخانه دانست و اضافه کرد: ما خط تولید خود را براساس استفاده از نانوذرات سیلیکا و بهینه‌سازی فرمولاسیون تغییر دادیم و در حال حاضر بر همین اساس محصول خود را تولید می‌کنیم. ورق‌های فومیزه پلی‌وینیل کلراید، از ضخامت ۳ تا ۳۰ میلی‌متر با عرض ۱۲۲۰ میلی‌متر تولید می‌شوند و طول محصول خروجی بنا بر سفارش مشتری برش داده می‌شود و به اندازه استاندارد درمی‌آید.

بر اساس اعلام ستاد نانو، در حال حاضر شرکت‌های تولیدی سازه‌های PVC، شرکت‌های دکوراتیو، شرکت‌های تبلیغاتی جهت تولید تابلوهای تبلیغاتی و جایگاه‌های نمایشگاهی از طرف‌های قرارداد این گروه صنعتی برای تولید و خرید این محصول هستند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا