اخبار

عایق حرارتی برای سطوح خارجی ساختمان و تجهیزات گرمایشی

بسپار/ایران پلیمر گروه پوشش‌های محافظ پایه آب پاوان با استفاده از مواد نانوساختار، عایق حرارتی ویژه‌ای برای استفاده در سطوح خارجی، از شیروانی و پشت‌بام گرفته تا تجهیزات صنعتی و مخازن راکتورها طراحی و تولید کرده است.

با افزایش قیمت انرژی در جهان، مقوله صرفه‌جویی در مصرف انرژی اهمیت روزافزونی پیدا کرده است و از این رو استفاده از فناوری‌های جدید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی مورد توجه صنایع است.

عایق‌های حرارتی نانویی یکی از گزینه‌های مهم در این حوزه است که با ذخیره انرژی گرمایی در محیط‌های مسکونی و صنعتی باعث کاهش میزان مصرف انرژی و حفظ محیط زیست شده و صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی به همراه خواهد داشت. این پوشش‌ها با مکانیسم بازتابش انرژی حرارتی و تغییر در ضریب حرارتی، افت دما و در نتیجه ذخیره انرژی خواهد داشت، چرا که این مواد در سطح مولکولی و ماکروسکوپی طراحی شده‌اند و هوا را در بین ذرات به دام می‌اندازند. از آنجایی که هوا در سطح مولکولی به دام می‌افتد، یک نانوعایق و نانو پوشش حتی با چند اینچ ضخامت می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. برخی نانومواد از خواص بی‌نظیری مانند سطح ویژه و تخلخل بالا، چگالی پایین، هدایت حرارتی کم، شفافیت بالا و ثابت دی‌الکتریک بسیار پایین برخوردار هستند.

گروه پوشش‌های محافظ پایه آب پاوان با استفاده از نانومواد، عایق حرارتی ساخته است که می‌توان از آن برای پوشش‌دهی روی سطوح فلزی پشت بام‌ها و شیروانی‌ها جهت جلوگیری از انتقال گرما به داخل ساختمان‌ها استفاده کرد. این عایق حرارتی قابل استفاده برای کاهش دمای سطوح خارجی تجهیزات صنعتی از قبیل مخازن و راکتورها بوده و همچنین موجب کاهش مصرف سوخت و انرژی در تجهیزات با دما و انرژی حرارتی بالا بویژه پتروشیمی‌ها، پالایشگاه، صنایع فلزی و نظامی می‌شود. در صورت استفاده از این عایق نانو در ساختمان‌ها، جذب گرما کاهش یافته و از انتقال سرما از طریق پشت بام ها، دیوارها و شیروانی‌ها جلوگیری می‌شود.

ممانعت از انتقال حرارت از طریق تابش، عدم تولید دود یا آلاینده شیمیایی در اثر قرارگیری تحت شعله مستقیم، انعطاف‌‌پذیری، سهولت استفاده و آب‌گریز با قابلیت عبور بخار آب از جمله ویژگی‌های این عایق حرارتی است.

گروه پوشش‌های محافظ پایه آب پاوان با محوریت تولید محصولات نوین ساختمانی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد اما سابقه فعالیت‌های تحقیقاتی، تولیدی و اجرایی مدیران و کارشناسان مجموعه در صنعت رنگ، رزین، مواد پلیمری از بسیار طولانی‌تر از این زمان است. تولید محصولات نوین و محافظ سطوح ساختمانی، بر پایه پلیمرهای پایه آب و دوستار محیط زیست و اهمیت به حفظ محیط زیست، مطابق با استانداردهای کیفی مربوطه، جلب رضایت مشتریان، تامین نیاز بازار و تلاش جهت فرهنگ‌سازی از جمله اهداف این شرکت است.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا