اخبار

ظرفیت تولید محصولات پلیمری امارات 11 درصد افزایش می‌یابد

بسپار/ایران پلیمر شرکت‌های ادنوک و بورئالیس با راه‌اندازی یک واحد پلی‌پروپیلن از طریق سرمایه‌گذاری مشترک‌ خود (شرکت پتروشیمی بروج) ظرفیت تولید محصولات پلیمیری در امارات را 11 درصد افزایش می‌دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلتس، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) و بورئالیس از طریق سرمایه‌گذاری مشترکشان (شرکت پتروشیمی بروج) واقع در شهر صنعتی الرویس یک واحد تولید پلی‌پروپیلن راه‌اندازی کرده اند که ظرفیت تولید محصولات پلیمیری پلی‌الفین‌ها را 11 درصد افزایش می‌دهد.

این واحد تولید پلی‌پروپیلن که در پایان سال 2021 میلادی راه‌اندازی شد بخشی از طرح توسعه 6.2 میلیارد دلاری شرکت پتروشیمی بروج است که قرار است در سال 2024 به بهره‌برداری برسد.

شرکت پتروشیمی بروج فعالیت پنجمین واحد پلی‌پروپیلن خود را آغاز کرده است، به‌طوری که با راه‌اندازی این واحد ظرفیت تولید این محصول با 25 درصد یا 480 هزار تن افزایش به سالانه 2 میلیون و 240 هزار تن و کل ظرفیت پلیمرهای پلی‌الفینی با 11 درصد افزایش به 5 میلیون تن می‌رسد.

حزیم السویدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بروج گفت: واحد پلی‌پروپیلن 5 این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا تقاضای فزاینده مشتریان خود را برای پلی‌پروپیلن، به‌ویژه در صنایع بسته‌بندی و زیرساخت‌ها در سراسر بازارهای کلیدی ازجمله خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه و آفریقا برآورده کنیم.

ادنوک و بورئالیس امسال ساخت یک واحد پتروشیمی برای تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن پلی‌پروپیلن در شهر صنعتی الرویس را آغاز کردند.

پروژه بروج 4 که انتظار می‌رود در سال 2025 میلادی عملیاتی شود، شامل ساخت یک واحد کراکر اتان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن و دو کارخانه پلی‌اتیلن است.

ادنوک و بورئالیس اعلام کردند که این سایت را به بزرگترین مجتمع پلی‌الفین تک سایتی جهان با ظرفیت تولید سالانه 6 میلیون و 400 هزار تن بدل می‌کنند.

همچنین ادنوک مواد اولیه واحد بورج 4 را تأمین خواهد کرد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا