اخبار

برگزاری 5 دوره آموزشی تخصصی و کاربردی در حوزه تجارت از سوی اتاق بازرگانی تهران

بسپار/ایران پلیمر دوره‌های آموزشی «جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW، خرید و فروش ارز نیمایی و اظهار از راه دور در گمرک (EPL)»،« آشنایی با قانون جدید چک 1400»،« جامع بازرگانی»،«جامع واردات» و« مکاتبات بازرگانی بین المللی» برگزار می‌شود.

اتاق بازرگانی تهران برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی خود در سال جدید، پرطرفدارترین و البته کاربردی‌ترین دوره های آموزشی را که عمدتا مربوط به حوزه تجارت است، طی هفته های آینده در نوبت برگزاری قرار داده است. بر این اساس پنج دوره آموزشی«جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW ، خرید و فروش ارز نیمایی و اظهار از راه دور در گمرک (EPL)»،«آشنایی با قانون جدید چک 1400»،«جامع بازرگانی»،«جامع واردات» و«مکاتبات بازرگانی بین المللی» برگزار می‌شود.

دوره آموزشی جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW
موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران، دوره آموزشی «جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW، خرید و فروش ارز نیمایی و اظهار از راه دور در گمرک(EPL) را به صورت حضوری وآنلاین، طی28 ساعت آموزشی برگزار می‌کند. شروع دوره از 28 فروردین ماه بوده و روزها و ساعات برگزاری دوره، شنبه‌ها و دوشنبه ‌ها ساعت 16 الی 20 خواهد بود.

آشنایی با مراحل گام به گام (نقشه راه) فرآیند واردات قطعی، نحوه ثبت نام و دریافت رمز عبور و نام کاربری در سامانه جامع تجارت ایران، نحوه ایجاد و دریافت نقش های کاربری مختلف در سامانه جامع تجارت ایران، نحوه جستجو و دریافت شناسه فروشنده خارجی، ایجاد درخواست، پیگیری ثبت سفارش تا صدور آن در سامانه جامع تجارت ایران، آشنایی با فرآیندهای پس از ثبت سفارش، تمدید و ویرایش در سامانه جامع تجارت ایران، گروه بندی کالاهای وارداتی و آخرین تغییرات آن، نحوه تامین ارز واردات کالاهای غیراساسی از طریق واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

دوره آشنایی با قانون جدید چک 1400
دوره کاربردی آشنایی با قانون جدید چک 1400 نیز به مدت4 ساعت آموزشی و در روز 29 فروردین ماه از ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود.

براساس اطلاعیه موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران، موضوعاتی چون نحوه صدور و نگارش چک مطابق تغییرات جدید،قواعد ضمانت و ظهرنویسی در مقررات جدید، سو اثر و رفع سو اثر، نحوه مطالبه وجه چک؛ اجرای ثبت، اجرای دادگستری و اقامه دعوای حقوقی و سرنوشت جرم صدور چک بلامحل در تغییرات جدید چک از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره خواهد بود.

دوره آموزشی جامع بازرگانی
مدت دوره آموزشی جامع بازرگانی نیز 60 ساعت بوده و از روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ساعت16 الی 19آغاز می شود و سپس در روزهای شنبه و دوشنبه در همین ساعات ادامه می‌یابد.

دوره جامع واردات
دوره آموزشی جامع واردات نیز از بیستم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و روزهای برگزاری این دوره، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت15الی19 تعیین شده‌است. سرفصل‌های آموزشی این دوره نیز شامل مواردی چون آشنایی با انواع واردات، اقدامات قبل از ثبت سفارش، آشنایی با انواع مجوزها در فرایند واردات قطعی، ثبت سفارش و انواع آن (بانکی، غیر بانکی، بدون انتقال ارز)، فرایندهای تاییدیه گواهی ثبت آماری توسط بانک مرکزی،آشنایی کلی با شیوه های حواله، برات، L/C و برات بدون تعهد ،گردش کار واردات بر اساس فرایند گشایش اعتبار اسنادی نقدی، منشا ارز و چگونگی و چرایی دریافت آن، تشریفات اظهار واردات قطعی به گمرک، تسویه حساب با بانک (رفع تعهد)، حمل و نقل و واردات کالا و آشنایی با واردات از کشورهای چین، امارات و اتحادیه است که توسط حبیب الله نجاتی زاده، اشرف تقی‌زاده و سید محمد واعظی مدرسان این دوره ارائه می‌شود.

دوره آموزشی مکاتبات بازرگانی بین المللی
در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی در اتاق تهران، یک دوره آموزشی با عنوان «مکاتبات بازرگانی بین المللی» نیز برگزار خواهد شد. مدت این دوره 24 ساعت آموزشی بوده و نخستین جلسه آن در 29 اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا 19 برگزار شده و پس از آن در روزهای چهارشنبه ادامه می‌یابد.

سرفصل‌های آموزشی که برای این دوره در نظر گرفته شده، شامل موضوعاتی چون ایمیل تجاری و قالب مکاتبات تجاری. محتوا و سبک، اصطلاحات تجاری در ایمیل و نامه، سفارشات و ایمیل‌های مربوطه، نحوه ثبت سفارشات، سفارش خرید و تأیید فروش، ضمانت نامه های مربوط به پرداخت بین‌المللی و بانکی و مکاتبات حمل و نقل و بارنامه می‌شود.

 

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا