اخبار

طبق آمارهای وزارت صمت: صادرات صنایع پلاستیک در سال ۹۷ رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرد

بسپار/ ایران پلیمر بر اساس آمارهای وزارت صمت، صنایع پلاستیک با رشد ۱۹ درصدی در صادرات توانسته‌اند بیش از ۱ میلیارد دلار در در هشت‌ماه منتهی به آبان امسال ارزآوری داشته باشند.

صنعت پلاستیک و پلیمر، با ایجاد حدود ۱ میلیون شغل در کشور، یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی کشور است که در شرایط تحریمی نیز با صادرات و ارزآوری خود توانسته کمک‌حال وضعیت اقتصادی کشور باشد. اکنون نیز مطابق با آمارها، صنعت پلاستیک کشور جزو ۵ رشته ارزآور کشور قرار گرفته است.

آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد پنج رشته فعالیت «مواد و محصولات شیمیایی»، «کک و فرآورده‌های حاصل از نفت»، «فلزات اساسی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «محصولات از لاستیک و پلاستیک» به لحاظ ارزشی توانسته‌اند بیشترین ارزآوری در هشت‌ماه نخست امسال را به ارمغان بیاورند. ارزیابی میزان صادرات این پنج غول صنعتی نشان می‌دهد آنها در مجموع توانسته‌اند بیش از ۱۹ میلیارد دلار صادرات را به ثبت برسانند.

 

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی «مواد و محصولات پتروشیمی» با صادراتی بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار در رده نخست کالاهای صادراتی قرار گرفته است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد بیش از ۷ درصدی را تجربه کرده است.

 

صادرات «محصولات لاستیک و پلاستیک» هم در هشت ماه امسال یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار گزارش شده است. در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، رشد بیش از ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

 

اینپیا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا