اخبار

ضیافت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین شب گذشته برگزار شد/ شبی با دیدار دوستان، موسیقی و حرف های امیدوار

بسپار/ ایران پلیمر شب گذشته و در یک عصرگاه سرد پرترافیک، جمعی متنوع از گروه های مختلف فعال در صنعت رنگ و رزین به دعوت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین در هتل استقلال تهران گرد هم آمدند. سالن دریای نور در بیستمین شب آذرماه به طور رسمی ایجاد کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین را اعلام و آغاز به عضو گیری کرد. در این نشست از معاونین وزیر و مدیران ارشد دولتی، مدیران ارشد شرکت های تولیدکننده این صنعت، دانشگاهیان و پژوهشگران، بازرگانان و فروشندگان حضور داشتند.

مجید تباشیری، مدیرکانون یاد شده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین از تاخیر یک ساله در برگزاری جلسه گفت و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت حداکثری و عضویت هر چه بیشتر، در سال های آینده شاهد برگزیدن هیات مدیره ای توانمند و کارآمد باشیم. این نهاد که به همت اساتید دانشگاهی، صنعت گران و نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است بنا دارد تا با ایجاد انسجام بین نهادهای بالا دستی همچون پالایشگاه و پتروشیمی ها، دانشگاه و صنعت، موانع تولید را مرتفع سازد و در اهداف خود کسب سهم حداکثری از بازار منطقه را نیز در دستور کار دارد.

تباشیری در ادامه ی سخنان خود نیز به قول های داده شده از جانب نهاد ریاست جمهوری اشاراتی داشت  و افزود که فعالیت این کانون به هیچ عنوان در تضاد با دیگر تشکل های صنعت رنگ و رزین کشور نیست. چنانکه دو تشکل قدرتمند موجود یعنی شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و انجمن تولیدکنندگان رنگ و رزین، خود از همراهان این کانون بوده اند.

دکتر رنجبر، ریاست پژوهشگاه رنگ و چنانکه خود گفت نماینده ی بخش علمی حوزه رنگ و رزین هم در سخنان خود گفت: این کانون به منظور هم افزایی در راستای توسعه ی صنعت تشکیل شده و تداخلی با سایر نهاد ها ندارد. به این منظور گرد هم آمده ایم تا صاحبان ایده و نظر در رسیدن به اهداف کانون که تحت عناوین: ایجاد رویه ی مناسب برای یادگیری و گردش مناسب اطلاعات، کمک به توسعه و نفوذ فناوری در صنعت، کمک به حل مشکلات تولید، توسعه، فروش و صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه، هماهنگی و هم افزایی میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری ما را یاری کنند.

دکتر رنجبر در ادامه ی سخنان خود اشاره ای به تغییر رویکرد دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در انجام فعالیت های علمی داشت و از چرخش به سمت رفع نیاز های صنعت خبر داد. همچنین وی در پایان سخنان خود ایجاد دانشگاه های نسل سوم با هدف پرورش کارآفرین را ضرورت امروز کشور دانست و از تمام دست اندر کاران این همایش تشکر و قدر دانی کرد.

اما دو سخنران بعدی این همایش از بدنه ی دولت بودند که به تفکیک به نکاتی که در سخنان این دو نفر وجود داشت خواهیم پرداخت:

سخنران سوم این مراسم دکتر زالی، معاون وزیر صنعت  در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری تشکل ها در صنایع مختلف، دولت را مشاور این کانون ها برای رفع موانع تولید دانست. زالی در ادامه اشاراتی نیز به فعالیت های ستاد تسهیل رفع موانع تولید که در سال گذشته تشکیل شده داشت و اتفاقات و سیاست های اخذ شده توسط دولت در چند وقت اخیر را راهکارهایی برای بهبود فضای کسب و کار برشمرد. زالی از همکاری ستاد با دادستانی کشور برای رفع مشکلات حقوقی صنعتگران (از جمله رفع مشکلات مربوط به چک های برگشتی و ممانعت از بلوکه شدن وثیقه تولیدکنندگان و … که قبلا مفصلا در این وبگاه به آنها پرداخته ایم) خبر داد و از سود بالای بهره بانکی در کشور انتقاد کرد. وی در سخنان خود مشاوره ی بخش خصوصی را از نیاز های ضروری دولت دانست.

اما سخنران آخر این مراسم دکتر مجد الدین، مدیر کل کانون و از افراد صاحب منصب در معاونت علمی ریاست جمهوری بود: وی در سخنان خود اشاراتی به مشقت های بخش خصوصی برای رقابت با دولت  داشت و حضور دولت در زمینه های تولیدی را امری ناپسند دانست. ایشان در ادامه تلاش های معاونت علمی ریاست جمهوری و دکتر ستاری برای شکل گیری شرکت های نوپا و دانش بنیان و سهم ویژه ی این شرکت ها در ارز آوری به کشور در شرایط سخت تحریمی را برشمرد.

در این مراسم اجرای موسیقی سنتی ایرانی و قرائت تصنیف های زیبای پارسی توسط گروه آروشا فضای خاطره انگیزی را به ارمغان آورد.

این مراسم با گرفتن عکس یادگاری و صرف شام پایان یافت و شرکت های علاقه مند برای عضویت در کانون، فرم های عضویت خود را در اختیار مسوولین برگزاری قرار دادند.

 

عکس های بیشتر و فیلم های مراسم را در کانال تلگرامی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر ببینید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا