اخباراخبار ویژه

صنعت کفش AM تا سال 2025 به ارزش 4.2 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر صنعت کفش، سال هاست برای مدل سازی از چاپ سه بعدی استفاده می کند. ولی حالا قرار است برای تولید انبوه از این روش استفاده شود. مرکز تحقیقاتی SmarTech Analysis صنعت چاپ سه بعدی و یا تولید افزایشی (AM) را مورد بررسی قرار داده و گزارشی در مورد بخش تولید کفش های AM ارائه کرده است. در این گزارش با عنوان “چاپ سه بعدی کفش 2020-2030، بررسی پتانسیل تجارت چاپ سه بعدی در صنعت کفش” بیان شده است که روش AM در تولید کفش تا سال 2025، سالانه 4.2 میلیارد دلار سرمایه تولید می کند.
تجارت کفش، که چاپ سه بعدی سال هاست در آن به عنوان روشی برای الگوسازی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از ظرفیت های مهم برای نشان دادن پتانسیل AM در تجارت انبوه است.تا پایان سال 2028، بخش تولید کفش حدود 3 بیلیون دلار گردش مالی خواهد داشت. انتظار می رود این بخش از تجارت، بالاترین سرعت پیشرفت را در این حوزه تجربه می کند. منابع اروپایی اعلام کردند که یک شانس زیادی برای روش اکستروزن پلیمرهای ترموپلاستیک و یا روش بستر متحرک برای تولید محدود و یا تولیدهای سریالی وجود دارد.

تجهیزات و محصول نهایی در صنعت تولید کفش، در چاپ سه بعدی تسلط پیدا خواهد کرد. تصویر: SmarTech Analysis
زمانی که پلیمریزاسیون تر در حوزه ی فرایند AM طی دهه ی آینده مورد استفاده قرار می گیرد، گزارش پیش بینی می کند که روش بستر پودری (PBF) نقش مهمی در صنعت کفش ایفا خواهد کرد. تا سال 2028 SmarTech پیش بینی می کند PBF متناسب با پیشرفت پلیمریزاسیون تر، در صنعت تولید کفش پیشرفت کند. ارزش ماشین های PBF تا سال 2028 بین 154 تا 176 میلیون دلار خواهد رسید.
با وجود ظرفیت چاپ سه بعدی که برای تولید کفش وجود دارد، این روش همچنان به صورت یک چالش باقی مانده است. تولید انبوه کفش با استفاده از این روش ممکن است ولی نیازمند مجهز کردن کارخانه به ماشین آلات جدید و ایجاد نسل جدیدی از کارخانه های تولید کفش است. همچنین نیاز هست طرحها و هندسه ی کفش ها متناسب با روش تولید AM طراحی شود. این کار نیازمند استفاده از نرم افزارهای CAD/CAE است. روش تولید افزایشی همه ی فرایند طراحی کفش را تغییر خواهد داد.
در این گزارش، تولید کنندگان اصلی برای ایجاد انقلاب در تولید کفش به روش چاپ سه بعدی نیز معرفی شده اند. این شرکت ها شامل Carbon, voxeljet, HP, Voxel8, Kings3D, Formlabs, Stratasys, 3D Systems, EOS, Prodways, BASF, ECCO, German RepRap, Adidas, Nike, Reebok, New Balance, Under Armour, Timberland می شوند. تحقیقات گسترده به همراه فناوران و محرکه های تجاری برای همراهی با این تغییر مورد نیاز است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا