اخبار

صنعت پلاستیک در صف مقابله با ویروس کرونا/ پژمان قنبری، مدیرفروش ساپل: با توان صد در صد و بدون وقفه در حال تولید مظروفات بهداشتی و دارویی هستیم

بسپار/ ایران پلیمر به دنبال جهش ناگهانی نیاز به ژل ها و اسپری های ضدعفونی کننده در پی شیوع ابتلا به ویروس کرونا، تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و دارویی موظف به تامین نیازهای کشور در این خصوص شدند. در ادامه این زنجیره طبیعتا تولیدکنندگان ظروف پلاستیکی قرار داشتند.

پژمان قنبری، مدیرفروش شرکت ساپل در این خصوص به خبرنگار گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر گفت: با توجه به اطلاع رسانی که از یک هفته پیش در مورد ویروس کرونا در ایران آغاز شد و در واقع ابتلای افراد به این ویروس در جامعه علنی شد، عملا تمام شرکت های آرایشی/ بهداشتی و دارویی که با هم فعالیت اقتصادی داشتیم، موظف شدند که خطوط تولید خود را در اختیار تولید ژل ضدعفونی کننده یا اسپری های ضدعفونی کننده دست و … قرار دهندد. خب این امر برای ما در این چرخه تبعاتی داشت. برنامه ریزی تولید ما تا پایان سال انجام شده بود و سفارشات خود را بسته بودیم. سفارش جدیدی نمی توانستیم  قبول کنیم. اما از آنجا که خود را جزوی از همین جامعه می دیدیم و در راستای مسوولیت های اجتماعی خود، تمام برنامه ها را تغییر دادیم. از همه مشتری هایی که قرار بود برای آنها تولید انجام بدهیم، مثل تولیدکنندگان روانکار خودرو و شرکت های آرایشی و … خواستیم به ما فرصت بدهند که خوشبختانه همراهی کردند. تولید مظروفات برای شرکت های دارویی و شوینده مورد نظر آغاز شد و الان با توان صد  در درصد مشغول تولید مظروفات 4 و 5 لیتری هستیم. آقای ناصر امینی، مدیرعامل شرکت اعلام کردند حتی جمعه ها  که قبلا تعطیل بودیم، خط تولید متوقف نشود. خط تولید ظرف های بیست لیتری را هم شروع کرده ایم. هفته پیش، هفته خیلی شلوغی داشتیم. توان تولید ما به هر حال محدودیت هایی داشت، در قالب هم محدودیت هایی داشتیم، ولی حالا تا روز 29 اسفند کلیه سفارشات مربوط به طروف  4 و 5 و 20 لیتری در دستور کار و تولید ساپل خواهد بود.  

 

قنبری ادامه می دهد: متاسفانه درست در همین زمان با افزایش قیمت پلی اتیلین مواجه شدیم. تقریبا افزایش دو هزار تومانی در هر کیلو! از یک طرف سهمیه شرکت ما به لطف وزارت صمت کاهش برای خرید از بورس کالا کاهش پیدا کرده بود و از طرف دیگر قیمت ارز و دلار سامانه نیما هم بالا رفته بود. قیمت های مصوب وزارت بهداشت هم که قدرت هر گونه چانه زنی را از ما گرفته بود.

در هر حال هم ما و هم دوستان این کار را در قالب مسوولیت اجتماعی می بینیم و حاشیه سود بسیار کمی برای آن قایل هستیم.

 

او در خصوص تامین شرایط امن برای همکاران ساپل هم می گوید: شرکت ساپل منطبق با پرتکل های وزارت بهداشت فعالیت می کند. کلیه محیط ها استریل و کاملا سلامت هستند. از هفته گذشته،  هم کارکنان و هم تمامی افرادی که به نحوی وارد مجموعه می شوند با تب سنج الکترونیک کنترل می شوند که اگر مورد مشکوکی بود در مورد آن مطابق با دستورالعمل ها رفتار شود. مواد ضدعفونی کننده هم همه جا هست و مرتبا تمامی شیرآلات و سطوح و … ضدعفونی می شوند.

 

پژمان قنبری در مورد تاثیر این رویداد در فضای اقتصادی کشور و صنعت پلاستیک می گوید: درست است که امروز ظرفیت تولید ما خیلی خیلی بالا رفته ولی واقعیت این است که منفعت اقتصادی بنگاه به هیچ عنوان مطرح نیست. ما تلاش می کنیم به عنوان یک مهره نقش داشته باشیم در رفع این بحران.

در بلندمدت هم قطعا شرایط بازار سخت خواهد بود. افت شاخص مصرف کننده و محدودیت های مصرف مردم اثرات بسیار منفی روی تولید خواهد داشت. هر چند خوش بین هستم که این مرحله خطیر را پشت سر خواهیم گذاشت.  

ما کارکنان ساپل به کمپین ما کرونا را هم شکست می دهیم،  پیوسته ایم.

روحیه قوی دوستان من در خط تولید و مدیرعامل ما ناصر امینی و نگاه مثبت اندیش او، مثل همیشه نیروی محرکه ما خواهد بود.

امیدوارم همه دوستان و مردم انرژی مثبت داشته باشند و به شایعات و اخبار منفی توجه نکنند. به هم عشق بدهیم، خوبی کنیم و لبخند بر لب داشته باشیم.

همه ما دوست داشتیم و داریم که پیک اسفند را با تمام تلخی های پشت سر، از آبان گرفته تا سقوط هواپیما و … با لبخند تمام کنیم و با امید وارد سال جدید بشویم. این را از ته قلبم برای همه می خواهم. پرای هم دعا کنیم. قطعا فردای زیباتری خواهیم داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا