اخبار

صنعت پلاستیک در خط مقدم مبارزه با کرونا!

بسپار/ ایران پلیمر در زمان شیوع و بحران کرونا اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان و شرکت ها همچون: آژانس های مسافرتی، خودروسازان و صنایع وابسته به آنها به دلیل عدم ضرورت، برای بازه های زمانی مختلف تعطیل شدند اما نکته قابل توجه آن است که بسیاری از صنایع پلاستیکی در این دوران نه تنها تعطیل نشدند بلکه در بعضی موارد  ظرفیت تولید خود را نیز افزایش داده اند. 
 نیاز به وسایل بهداشتی و حفاظت شخصی صنایع پلاستیکی را در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داده است. این شرکت ها  برای ادامه ی شرایط تولید یکی از سه راهبرد کلان زیر را در نظر گرفته اند:
 شرکت های تولیدکننده ی اقلام بهداشتی و حفاظت شخصی که امکان تعطیلی آن ها وجود ندارند  همانند قبل و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به تولید ادامه می دهند. 
 شرکت هایی که به صنایع غذایی، بهداشتی و یا دارویی وابسته نیستند تا حد امکان دورکاری را در پیش گرفته اند و تولید را نیز اندکی کاهش داده اند. انتظار می رود که این شرکت ها برای بهبود وضعیت تولید به کمک های مالی دولت ها  نیاز داشته باشند.
گروه سوم که  10 تا 15 درصد از شرکت های تولیدی صنعت پلاستیک را دربرمی گیرد راهبرد کسب سهم بازار و افزایش سود و توام  با ریسک را انتخاب کرده اند. هدف اصلی این شرکت ها ایجاد کسب وکارهای جدید و نوآورانه و کسب سهم از بازارهای جدید است اگرچه این راهبرد در شرایط بحران کرونا، ریسک بالایی دارد اما سودآور خواهد بود و آینده درخشانی در انتظار این شرکت ها است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا