اخبار

صنعت پلاستیک ترکیه به کدام سو می رود؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، صنعت پلاستیک ترکیه در خاور میانه بزرگترین بازار را از آن خود کرده است. این کشور دو سوم نیاز پلاستیک در این منطقه را برطرف کرده که حدودا 36 درصد نیاز کل می شود. این آمار و اطلاعات توسط AMI منتشر شده است.
بنا به دلایل عنوان شده در بالا، صادرات ترکیه رشد پیدا کرده است. عمده ی تولیدات پلاستیکی این کشور در اطراف استانبول، ازمیر، آدانا و گازیاتپ واقع شده اند. علاوه بر صنعت پلاستیک، ترکیه در صنعت نساجی نیز بسیار قوی عمل کرده و عمده مراکز تولیدات نساجی این کشور نیز در اطراف همین شهرها قرار دارد. علاوه بر این، این کشور دارای جمعیت در حال رشدی بوده و جمعیت متوسط رو به بالای این کشور به سرعت در حال رشد است. به همین دلیل چشم انداز صنعتی این کشور تا سال 2020 بسیار مثبت ارزیابی می شود.
در این میان پیش بینی هایی که برای افزایش تولیدات پلاستیک در ترکیه صورت گرفته است عمدتا مثبت بوده و AMI قبول کرده است که انتظار قابل قبولی از رشد در این کشور وجود خواهد داشت. ترکیه در حال حاضر نیز یکی از اصلی ترین بازی کنندگان این صنعت در خاورمیانه و اروپا بوده و انتظار می رود همین روند در سال های آینده نیز ادامه یابد.
به طور سنتی PP بیشترین پلیمر مصرفی در این کشور بوده و استفاده ی عمده ی آن به خصوص در تولیدات فیلم های ریخته گری BOPP و PP می باشد. ترکیه بزرگترین تولیدکننده خودرو، تجهیزات الکتریکی و لوازم خانگی در خاور میانه بوده که همین مساله تولید محصول از PP را قوت می بخشد. 
در حالی که تمام پیش بینی ها بر رشد مثبت صنعت پلاستیک تاکید دارد، کشور ترکیه ظرفیت اندکی را در تولید مواد اولیه پلاستیک ها داشته و عمده ی آنها را از سایر کشور ها وارد می کند. 
تنها در یک چهارم اول سال 2017 صنعت پلاستیک این کشور 5/2 درصد رشد داشته و این رشد در یک چهارم دوم سال به 5/1 درصد رسید. به طور کلی در سال 2017 تولیدات این کشور 9/4 درصد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا