اخبار

صنعت مواد شیمیایی ۷ درصد کل تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارشی که اخیرا توسط Oxford Economic تحت عنوان ‘’صنعت مواد شیمیایی در جهان’’ منتشر شده، این صنعت تاثیر بسزایی را از جنبه های مختلف در سراسر دنیا داشته است. طبق این گزارش، صنعت مواد شیمیایی تقریبا تمامی بخش های تولید را در همه ی زمینه ها به نحوی لمس کرده است. این صنعت سهمی 5/7  تریلیون دلاری بر تولید ناخالص جهانی (World’s GDP) به صورت مستقیم، غیرمستقیم و القایی گذاشته است. به طور کلی، سهم صنعت مواد شیمیایی ۷ درصد از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده است. این صنعت باعث ایجاد 120 میلیون شغل در سراسر جهان شده است.

از جمله مهم ترین نکاتی که در گزارش Oxford Economic آمده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • صنعت مواد شیمیایی به طور مستقیم ۱/۱ تریلیون ارزش در تولید ناخالص جهانی ایجاد کرده و ۱۵ میلیون نفر را در این بخش مشغول کرده است. این مساله این صنعت را به پنجمین صنعت بزرگ در دنیا تبدیل کرده است.
  • بابت هر یک دلاری که توسط صنعت مواد شیمیایی در یک نقطه از دنیا هزینه می شود، 4/20 دلار در بخش دیگری از دنیا در اقتصاد جهانی درآمدزایی می شود.
  • در سال ۲۰۱۷، شرکت های فعال در زمینه ی مواد شیمیایی، ۳ تریلیون دلار به تامین کنندگان خود پرداخت کرده، مواد اولیه و خدمات برای تولیدات خود دریافت کردند. این شرکت ها به تنهایی قادر به پرداخت حقوق به ۶۰ میلیون نفر بودند.
  • صنعت مواد شیمیایی در جهان به طور کلی 51 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه ای خود هزینه کرده است. در بخش تحقیق و توسعه 1/7 میلیون شغل ایجاد شده و ۹۲ میلیارد دلار در فعالیت های اقتصادی هزینه شده است.
  • کشورهای آسیا اقیانوسیه با اختصاص سهم ۴۵ درصدی از ارزش اقتصادی سالیانه، مهم ترین بخش در این صنعت محسوب می شوند. این سهم ۴۵ درصدی از ایجاد درآمد، ۶۹ درصد از شغل های ایجاد شده را شامل می شود. اروپا (با ایجاد ارزشی 1/3 تریلیون دلاری و ایجاد ۱۹ میلیون شغل) رتبه ی دوم و آمریکا (با ایجاد ارزشی 866 میلیارد دلاری و ایجاد ۶ میلیون شغل) رتبه ی سوم را از لحاظ درآمد و ایجاد شغل به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا