اخبار

صنعت رزین‌سازی چه مسیرهایی را پیش رو دارد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گردهمایی کارشناسان حوزه مواد شیمیایی بمنظور بحث و بررسی اقتصاد حوزه رزین، نرخ بازیافت بسپارها و مبادلات مالی و نقش آنها در بازار مواد شیمیایی در انجمنPlastics News Executive صورت پذیرفت. این گردهمایی در شهر ناپل واقع در کشور ایتالیا برگزار گردید.

به عقیده کارشناسان، بازار پلی‌الفین‌ها در دنیا دو مسیر متفاوت را پیش‌روی خود دارد؛ بطوریکه، پلی‌اتیلن با قیمت مناسب‌تر و در حجم بالاتر در بازار عرضه شده، در حالیکه پلی‌پروپیلن کمیاب‌تر شده و قیمت آن گران‌تر از پیش خواهد شد.

به دلیل تغییر و تحول در قیمت نفتا بدست آمده از نفت خام، هزینه تولید این دو بسپار کاملا متفاوت است. از سوی دیگر، گاز طبیعی تامین شده که بطور مستقیم استخراج می‌گردد منجر به کاهش قیمت آن در مناطقی نظیر آمریکای شمالی شده است.

با کاهش قیمت نفت خام و افزایش منابع گاز طبیعی، آمریکای شمالی در صادرات پلی‌اتیلن با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در سه سال آینده حجم PE تولیدی در حدود 12 الی 15 میلیارد پوند خواهد بود. بااین روند، برخی از پروژه‌های تولید PE در منطقه منحل خواهد شد.

اما، به دلیل کاهش منابع اولیه از یک سو و تقاضای بسیار زیاد بازار از سوی دیگر شرایط PP در منطقه بطور کامل متفاوت است. تولید گاز پروپان از گاز طبیعی با کاهش روبرو شده است. این امر اهمیت فرایند هیدروژن‌زدایی پروپان و در نتیجه تولید پروپیلن را را دوچندان نموده است. در چنین شرایطی، واردات PP بمنظور برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا صورت خواهد پذیرفت.

در بخش بازیافت، رزین‌های بازیافتی در بین تولیدکنندگان قطعات پلاستیکی از اهمیت قابل توجهی برخوردار گشته است. در سال 2013، در حدود 32 درصد بطری‌های PP و HDPE در ایالات متحده آمریا بازیافت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا