اخبار

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با رنگ‌های عایق نانو

بسپار/ایران پلیمر شرکت اطلس پوشش محافظ رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی و همچنین سازه‌های صنعتی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. محصولات این شرکت برای جلوگیری از خوردگی، مقاومت در برابر پرتو فرابنفش و ایجاد لایه‌های خود ترمیم شونده در سطوح استفاده می‌شوند.

کاهش مصرف انرژی همیشه یکی از دغدغه‌ها برای کاربران خانگی و صنعتی بوده است. یکی از راهکارها برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از رنگ‌های عایق است. شرکت اطلس پوشش محافظ رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که قابلیت کاهش مصرف انرژی را دارد.

دکتر ایمان علی‌بخشی از مدیران شرکت اطلس پوشش محافظ می‌گوید: «این رنگ‌های عایق می‌توانند سرما و گرما را کنترل کرده و از این رو موجب کاهش مصرف انرژی در سازه‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت شوند. در ساختمان‌ها می‌توان از این رنگ‌ها هم در نمای بیرونی و هم فضای داخلی استفاده کرد. در حوزه صنعتی در بخش نفت و گاز از این رنگ‌های عایق نانویی می‌توان برای کاهش مصرف انرژی در مخازن و لوله‌ها استفاده کرد.»

این رنگ‌ها با دارا بودن خواص خودترمیمی می‌تواند بی‌نیاز از تعویض مداوم باشند و در نهایت نیاز‌های صنایع بالادستی را مرتفع کنند.

به گفته مدیران این شرک، یکی از مشکلات صنعت رنگ‌های عایق این است که تولید این رنگ‌ها در تعداد معدودی از شرکت‌های خارجی انجام می‌شود که فروش آن‌ها به ایران با محدودیت‌های بازرگانی مواجه است. از این رو واردات با استفاده از واسطه‌ها و افزایش شدید قیمت تمام شده محصول صورت می‌گیرد. با توسعه این فناوری در داخل کشور، محصولی با مزیت‌های بالا و بهتر از نمونه خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این رنگ‌های عایق حرارتی مقاوم در برابر پرتوها فرابنفش هستند و از ویژگی‌های جالب توجهی نظیر خشک شدن سریع و امکان اجرا با ابزارهای مختلف نظیر قلمو، اسپری و غلتک برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که شرکت اطلس پوشش محافظ برای سه محصول لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال حاوی اجزای نانومتری، پوشش گالوانیزه سرد و لاک اکریلات-یورتان محافظت‌کننده از زیرلایه‌ها در برابر پرتو فرابنفش موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شده و همچنین برای گرافن اکسید، گواهی نانومقیاس آزمایشی دارد.

 

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا