اخبار

صدور ۵۰ محصول از سوی پارک پردیس به ۲۲ کشور طی یک سال

بسپار/ایران پلیمر رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۵۰ محصول فناورانه از سوی شرکت‌های این پارک به ۲۲ کشور صادر شده است، گفت: بیشترین میزان صادرات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.

 مهدی صفاری نیا امروز در مراسم نوزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین در محل این پارک برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این پارک فناوری در سال ۹۹، با بیان اینکه پارک فناوری پردیس متشکل از مرکز شتابدهی نوآوری، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، شبکه فن بازار ملی ایران، اینوتکس، شبکه فناوری و نوآوری، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، کارخانه‌های نوآوری، مرکز رشد فناوری نخبگان، پارک فناوری اقتصاد دیجیتال و پارک فناوری سلامت پردیس است، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هکتار در تملک پارک فناوری پردیس است و این پارک ۴۰۷ عضو اصلی دارد.

وی وجود ۱۸ فضای کار اشتراکی، ۸۷ شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی (متشکل از ۷۲۰ استارت آپ)، ۳ هزار و ۴۳۳ عضو حقوقی شبکه فناوری و نوآوری را از اعضای خانواده پارک فناوری پردیس عنوان کرد و یادآور شد: این پارک هم اکنون ۱۵۸ شرکت تملیکی، ۶۴ شرکت استیجاری، ۹۷ تیم نوپا، ۵۱ کارگزار خدمات تخصصی و ۳۷ عضو پارک در شعب را در خود جای داده است.

صفاری نیا میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس در سال گذشته را ۱۵۵ هزار میلیارد ریال ذکرکرد و ادامه داد: میزان فروش سال گذشته شرکت‌های عضو این پارک نسبت به سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته است، ضمن آنکه در سال ۹۹، تعداد ۵۰ محصول به ۲۲ کشور توسط شرکت‌های عضو پارک پردیس صادر شده است و میزان این صادرات برابر با ۳۰۰ میلیون یورو بوده است.

جلوگیری از خروج ارز با بومی سازی فناوری 

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان عضو این پارک در سال ۹۹ بالغ بر ۲۳۵ میلیون یورو بوده است، گفت: این میزان صادرات موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده که ۳۲ درصد این میزان مربوط به حوزه الکترونیک و مخابرات، ۵۲ درصد مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و ۱۸ درصد مربوط به سایر حوزه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۵ برابر بیشتر از میزان سرمایه گذاری‌های بخش دولتی بوده است، گفت: در مجموع ۷۷ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در ساختمان و تجهیزات پارک سرمایه گذاری شده است. همچنین ۲۰۰ هزار مترمربع در حال طراحی و ساخت برای اختصاص به فضاهای پژوهشی و فناوری سرمایه گذاری می‌شود.

صفاری نیا با تاکید بر اینکه در مجموع ۳ هزار میلیارد ریال توسط دولت در سال گذشته در پارک فناوری پردیس سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: همچنین در بخش تحقیق و توسعه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

هم افزایی پردیسی‌ها با دانشگاه‌ها 

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال ۹۹ هم افزایی میان اعضای پارک فناوری پردیس و دانشگاه‌ها ایجاد شد، خاطر نشان کرد: جذب ۸۲ استاد دانشگاه، انجام ۹ پایان نامه در شرکت‌ها، اشتراک گذاری ۲۸ مورد امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، انتشار ۳۹ مقاله داخلی و خارجی، جذب ۴۵ کارآموز و دانشجو و انجام ۱۳ پروژه مشترک بین شرکت‌های عضو با دانشگاه‌ها از جمله همکاری‌های بین پارک و دانشگاه‌های کشور بوده است.

صفاری نیا با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ دانش فنی توسط شرکت‌های عضو پارک بومی سازی شده‌اند، تأکید کرد: همچنین دو پروژه با دو کشور خارجی به سرانجام رسید.

وی از تولید هزار و ۷۳۷ محصول جدید توسط شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: ایجاد ۲ هزار فرصت استخدام و کارآموزی، ارائه ۱۸۰ مورد مشاوره برای تجاری سازی، ارزیابی اختراع، تدوین مدل‌های کسب و کار طرح‌های دانش بنیان، آموزش ۲۳۸ هزار نفر ساعت در ۱۲۴ دوره، جذب ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت مالی ۸۰ مورد از شرکت‌های عضو از جمله تسهیلات پارک فناوری پردیس به شرکت‌های عضو بوده است.

حضور شرکت‌ها در مناقصات

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۵۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۲ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است، گفت:  همچنین ۱۱۷ فقره ضمانت نامه برای حضور در مناقصات به میزان ۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هزار جلسه مواجهه تجاری بین شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران توسط پارک برگزار شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا