اخبار

صادقی نکو: راهبرمید تا سال آینده 60 درصد محصولات سیسمونی کودک را تامین می کند/اولین واحد دارای پروانه بهره برداری برای تولید صندلی ایمنی خودروی کودک

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شرکت راهبر پلاستیک در دو واحد تهران و شهرک صنعتی عباس آباد به تولید انواع مختلفی از قطعات پلاستیکی مشغول است. از آن جمله می توان قطعات پلاستیکی لوازم الکتریکی منزل، قطعات پلیمری خودرو، لوازم ترافیکی، انواع جلد و درب باتری، دو مدل فلاش تانک و جدیدا صندلی های ایمنی کودک خودرویی را نام برد.

با مهرداد صادقی نکو، مدیرعامل شرکت راهبرپلاستیک در خصوص دریافت پروانه بهره برداری تولید صندلی های ایمنی کودک خودرو گفت و گویی داشتیم که می خوانید. وی در مورد تولید این صندلی گفت: با تولید یک مدل در سال ۸۶ که البته تکمیل و فروش آن با ما نبود و ما اسکلت و بدنه را برای فرد دیگری تولید می کردیم که باید بگویم ایشان اولین تولید کننده این محصول در کشور بودند کار را آغاز کردیم. چون قبل از آن صندلی ماشین با استفاده از اسکلت فلزی و فریم پلیمری بادی به بازار عرضه می شد که البته این نوع صندلی ها دیگر منسوخ شده اند ولی در سال۹۰ با بررسی هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم در تولید انواع دیگر صندلی ایمنی خودرو و محصولات مادر و کودک دیگر وارد شویم.  همچنین در چندین محصول  دیگر سرمایه گذاری های زیادی انجام دادیم. بطور مثال یک مدل صندلی کودک خودرو به غیر از ماشین های مورد نیاز تولید، فقط در بخش طراحی، ساخت قالب، مواد اولیه، ملزومات و… بستگی به سایز و نوع حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.


بسپار- در حال حاضر شرکت های مختلفی این صندلی ها را تولید می کنند. اینطور نیست؟ 

صادقی نکو: این درست است که در حال حاضر چند مدل صندلی ماشین کودک وارد بازار شده ولی ما اولین تولید کننده این محصول در سال ۸۶ به روش تزریق  بودیم و همچنین اولین تولید کننده در زمینه فرهنگ سازی و تبلیغات این محصول در رسانه ها و به تازگی هم با گرفتن پروانه بهره برداری در این زمینه اولین واحد در کشور هستیم. پروانه آنها برای تولید محصولات دیگر است و یا اصلا جواز خیاطی دارند.


بسپار- ویژگی صندلی های ایمنی خودرو کودک که در واحد شما تولید می شود چیست؟ 

صادقی نکو: تمایز آن در گارد محافظ و همچنین قابلیت استفاده در همه خودروها، نداشتن شاسی فلزی و عدم زنگ زدگی در مناطق شرجی، وزن کم و بالا بودن استحکام و محکمی به طوری که روی نشیمنگاه خودرو به خاطر وزن زیاد اثری نمی گذارد و حمل و نقل و جابجایی آن برای مادران آسان است. از لحاظ ایمنی تمام مسایل ایمنی در آن رعایت شده از لحاظ سایز کمربند و گارد روی سینه، قفل های ایمنی و …

این نوع صندلی ها طرح های متفاوتی دارند و همچنین سایزهای مختلف. تقریبا از سال ۸۴ به بعد تماما در دنیا پلیمری شده اند و فاقد اسکلت فلزی هستند و برای سنین مختلف متفاوت تولید می شوند که متاسفانه برخی تولید کنندگان و فروشندگان اطلاعات غلط به خریداران میدهند. یعنی شما باید برای ۰ تا ۱ سال از بیس کریر در خودرو استفاده کنید، برای ۱ تا ۵ سال از صندلی ماشین کودک و برای ۵ تا ۱۲ سال از بوستر یا همان صندلی حامی، البته برخی از صندلی ماشین ها را می توان با کمی تغییر برای ۰ تا ۵ سال استفاده کرد که صندلی ما این امکان را دارد ولی چون در سبد محصول بیس کریر و بوستر را نیز پیش بینی کردیم که در حال اتمام ساخت قالبها ست در این موضوع وارد نشدیم که انشاالله تا قبل از پایان سال بوستر را همراه چند محصول مادر و کودک وارد بازار خواهیم کرد. در سال بعد هم کالاسکه و بیس کریر را که برخی از آنها چون نمونه های تولید و تست شده اولیشان به دست آمده بود تماما در اداره ثبت مالکیت های صنعتی بنام راهبر پلاستیک  ثبت شده اند را عرضه خواهیم کرد. باید این را هم عرض کنم با توجه به اینکه ما خود قالبساز هستیم و در این زمینه نیز بیش از ۳۵ سال است که از وزارت صنعت مجوز داریم ولی قالبها را در چین می سازیم چون سرعت ما به آنها نمی رسد! البته تمام طراحی ها و طراحی قالب ها توسط شرکت خود ما و اخوی بنده انجام می شود و اندکی از قالبها را خود می سازیم. از لحاظ قیمت هم سعی کردیم قیمتی بسیار مناسب و با سود بسیار اندک را روی این محصول قرار دهیم. صندلی ماشین در بازار تا ۸ میلیون تومان هم هست! 

 

بسپار- این محصولاتی که به تولید آنها در آینده اشاره کردید قابل ذکر هستند؟

صادقی نکو: ما روی محصولات مادر و کودک ورود کردیم و با توجه به سرمایه گذاری جدید در بخش خیاطی که تمامی ماشینها بروز هستند و به همین زودی در واحد عباس آباد راه اندازی خواهند شد، انشاالله با توجه به استراتژی و برنامه هدفمان به مرور تا آخر سال آینده سبد محصولمان تکمیل خواهد شد و ما  می توانیم ۶۰ درصد از محصولات یک سیسمونی کامل کودک را با برند راهبرمید به هموطنان، با کیفیت و قیمت مناسب و گارانتی تعویض بدون قید و شرط تقدیم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا