اخبار

صادرکننده نمونه کشوری: تعطیلی گمرکات مرز عراق به ضرر اقتصاد کشور است

بسپار می نویسد، هوشنگ پارسا، مدیرعامل شرکت پلاستیک کار که در مراسم روز ملی صادرات برای چندمین بار به عنوان صادرکننده نمونه ملی شناخته شد، در نشست کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر و پلاستیک اعلام کرد که تعطیلی 20 روزه گمرکات در مرز عراق به مناسبت اربعین، قطعا به صلاح اقتصاد کشور نخواهد بود. 


وی گفت متاسفانه حکومت ایدئولوژیک کشور، همیشه اقتصاد را در مقابل ایدئولوژی فدا کرده است. عمده صادرات ایران در بخش مصنوعات پلاستیک به کشور عراق است و این تعطیلی 20 روزه فعالیت صادرکنندگان را با اختلال مواجه خواهد کرد. 


هوشنگ پارسا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: علیرغم اینکه فرد خوشبین و مثبتی هستم ولی متاسفانه شرایط را خیلی بد می بینم. در حال حاضر قیمت تمام شده محصولات ما خیلی بالاست و قابل رقابت نیست. بیشترین تاثیر منفی را هم سیاست های پتروشیمی و بورس دارند. ما مواد اولیه را طبق اسناد و مدارک مستند گاها تا 30 درصد بالاتر از قیمت جهانی می خریم! از طرف دیگر مجتمع های پتروشیمی ما بعضا مواد اولیه را به رقبای خارجی ما ارزانتر می فروشند! 

به این ترتیب ما هر روز بازارهایی را که با صرف هزینه به دست آورده ایم از دست می دهیم. این بازارها منتظر سیاست سازی های کلان کشور ما نمی مانند و مشتری ها در بازارهای هدف راه خود را می روند. به دست آوردن دوباره این بازارها از نفوذ تولیدکنندگانی از کشورهای دیگر هم بسیار دشوار و هم بسیار هزینه بردار است. 

وی در خصوص تشویق صادراتی هم تاکید کرد: ما این تشویق صادراتی 2-3 درصدی را در زمان محاسبه قیمت تمام شده لحاظ می کنیم و عدم پرداخت آن از سوی دولت واقعا ما را دچار خسران می کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا