اخبار

صادرات PET تا اطلاع ثانوی متوقف شد

بسپار/ ایران پلیمر رضا مهدی‌نژاد، مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی تندگویان به عنوان تنها تولیدکننده پت در کشور گفت: پس از التهاب بازار PET در کشور، هیچ صادراتی نداشتیم که آمار گمرک نیز آن را تایید می‌کند، گفت: همه تولید PET این پتروشیمی‌در بورس کالا عرضه می‌شود و بر این اساس در هفته چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تن از طریق این بورس به فروش می‌رسد.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی ‌تندگویان تصریح کرد: پس از الزام به عرضه PET  به نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا، دلالان از فرصت استفاده کرده و آن را خریداری و به کشورهای همسایه صادر کردند که نسبت به آن اعتراض کردیم.

گفتنی است، پتروشیمی تندگویان با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و 587 هزار تن تنها تولیدکننده PET و PTA  در ایران است. اسید ترفتالیک خالص (PTA) یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین‌های پلی اتیلن ترفتالات (PET) است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است.

پلی‌اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی، تولید انواع بطری نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی است.
 

منبع: شرکت ملی صنایع پتروشیمی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا