اخبار

صادرات دستگاه نانو الیاف ایرانی برای تولید ماسک

بسپار/ ایران پلیمر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، الکتروریسی روشی کارآمد برای تولید انواع نانو و میکرو الیاف از محلول یا مذاب مواد پلیمری، سرامیکی و یا کامپوزیت ابداع کرده است. از این تکنیک امروزه به طور گسترده‌ای جهت تولید نانوالیاف از محدوده وسیعی از پلیمرهای گوناگون شامل پلاستیک‌های مهندسی، پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر، مخلوط پلیمرها و نیز برای تولید نانوالیاف از جنس سرامیکی و مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های فرایند الکتروریسی تولید انواع نانوالیاف با مورفولوژی و ویژگی‌های فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی گوناگون است و نانو الیاف تولید شده از طریق فرایند الکتروریسی می‌تواند در صنایع و حوزه‌های مختلف کاربرد از جمله فیلتراسیون و زیست فناوری و محیط زیست (هوا، مایعات و گازه)، پزشکی  و مهندسی بافت، دارورسانی، ایمپلنت‌ها و سوپرجاذب‌ها کاربرد داشته باشد.

این شرکت دانش بنیان در سال 1383 با هدف توسعه فناوری‌های مرتبط با نانوالیاف و کاربردهای آن فعالیت خود را آغاز کرد و محصولات و خدمات این شرکت شامل طراحی و تولید دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی و همچنین سیستم‌های الکترو ریسی مذاب، گریز از مرکز و دمشی با تجهیزات جانبی مختلف، پمپ‌های سرنگی و کالکتورها با تمرکز بر تولید ماسک‌های تنفسی، فیلترهای هوا و روغن نیروگاهی و خودرویی، توری پنجره، کیسه‌های جاروبرقی، ماسک‌های آرایشی بهداشتی صورت و زخم پوش‌ها مبتنی بر نانوالیاف است.

تولید دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس‌های آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی از یافته‌های دانش بنیان این شرکت است که هم اکنون موفق به صادرات دستگاه صنعتی الکتروریسی برای تولید نانوالیاف به کشور کره‌جنوبی شده است.

شرکت‌کره‌ای خریدار این دستگاه، فعال در حوزه تولید ماسک و فیلترهای صنعتی و نیمه‌صنعتی است و این دستگاه را با هدف پوشش‌دهی فیلترها و افزایش کارایی فیلترها کلی و عام (مانند فیلترهای خودرو، نیروگاهی، صنعتی و ماسک‌های تنفسی) خریداری کرده‌ است.

با استفاده از خط تولید صنعتی نانوالیاف می‌توان نانوالیاف موردنیاز برای کاربردهای متنوع را در مقیاس صنعتی تولید کرد، با استفاده از این خط تولید، پوشش انواع نانوالیاف روی سابستریت‌های مختلف برای تولید محصولات جدید در مقیاس صنعتی امکان‌پذیر است

در حال حاضر نمونه صنعتی دستگاه الکتروریسی در کارخانه‌های آزاد فیلتر، بهران فیلتر و سها و نمونه‌های آزمایشگاهی آن توسط حدود ۱۵۰ آزمایشگاه دانشگاهی و پژوهشی خریداریشده و یا راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.

 

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا