اخبار

صادرات از فارس به عمان ۶۵ درصد رشد کرد

بسپار/ایران پلیمر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس اعلام کرد که میزان صادرات از فارس به عمان در ۱۱ ماه امسال، نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

جمال رازقی دوشنبه ۱۶ اسفند در جلسه فعالان اقتصادی استان “باطنه جنوبی عمان” و مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس، خاطرنشان کرد: ارتباطات دوستانه ایران و عمان در چند دهه گذشته همواره براساس دوستی و احترام بوده است و این درحالی است که استان فارس و عمان ظرفیت های اقتصادی مشترک بسیاری دارند

وی با بیان اینکه استان فارس از قدیم تاکنون نقش ویژه‌ای در ارتباط بین ایران و عمان داشته است، افزود: این ارتباط به گونه‌ای است که حتی زمانی که پروازهای ایران (تهران) و عمان برقرار نبود پروازهای عمان و شیراز برقرار بود و رفت و آمد مردم دو کشور و دوستی مردم استان فارس و عمان همیشه وجود داشته است.

رازقی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترده‌تر شدن ارتباطات تجاری کشورهای ایران و عمان، از رشد ۶۵ درصدی صادرات فارس به عمان طی ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سیمان، لبنیات، زعفران، شیرالات صنعتی، کاشی، سرامیک، فرش، پوشاک، کنسروجات و میوه‌جات عمده کالاهای صادره از فارس به عمان بوده است.

وی با بیان اینکه ما همیشه پذیرای مهمانانی از کشور عمان برای مسائل پزشکی در بیمارستان‌های استان بوده‌ایم، اضافه کرد: در این سفر علاوه بر اینکه توانمندی استان فارس به نمایش گذاشته می‌شود، تقاضا می‌شود با توجه به حضور بسیار عمانی‌ها برای دریافت خدمات پزشکی به استان فارس برای بهبود این روابط و گردشگری سلامت پیشنهاداتی مطرح شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه خدمات پزشکی در این استان بسیار ارزان و فوق‌العاده با کیفیت است، اضافه کرد: استان فارس بزرگترین مرکز پیوند را دارد به نحوی که تعداد پیوندهای کبد انجام شده در هر سال همیشه در رتبه اول دنیا بوده است.
رازقی با بیان اینکه استان فارس در زمینه محصولات کشاورزی نیز سرآمد است، گفت: استان فارس با ۱۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در هر سال، رتبه اول تولید محصولاات کشاورزی را در کشور دارد و تقریبا یک سوم میوه و سبزیجات صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس از استان فارس بوده است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا