اخبار

صادرات از بندر معاف از تحریم شهید بهشتی چابهار صد درصد افزایش یافت

بسپار / ایران پلیمر  بهروز آقایی مدیرکل اداره دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه تخلیه محموله نهاده‌های دامی کشتی‌های وارداتی در یک نشست خبری گفت: صادرات از طریق بندر شهید بهشتی چابهار از ابتدای سال جاری رشد قابل توجهی یافته، به طوری که نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.

وی افزود: صادرات کالاهای افغانستان از طریق بندر چابهار هم دو برابر شده است.

* رغبت خطوط کشتیرانی به استفاده از بندر چابهار

آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید پس از تحریم‌های آمریکا وضعیت حمل و نقل در این بندر چگونه بوده است، گفت: آمریکا بندر چابهار را از تحریم‌ها معاف کرده است که البته این در کاهش  هزینه بیمه‌ای کشتی‌ها موثر بوده و خطوط کشتیرانی بیشتر راغب هستند کالاهای خود را از طریق این بندر منتقل کنند و صاحبان کالا هم راضی‌ترند.

به گفته مدیرکل اداره دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سیمان، مواد معدنی و سنگ‌های ساختمانی از جمله محصولات صادراتی استان هستند که از طریق این بندر به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که صادرات و واردات از طریق این بندر چه تاثیری سیمای زندگی این استان دارد، گفت: محاسبه شده است به ازای هر 2.5 میلیون تن ورود بار که به این بندر انجام می‌شود، 500 میلیارد تومان در گردش مالی و حوزه حمل و نقل منطقه ایجاد می‌کند و 50 میلیارد تومان هم در حوزه صنعت، غذا و سوخت برای منطقه سودآوری دارد.

آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید ظرفیت انبارهای این بندر چقدر است، گفت: 43 هزار مترمربع به ارتفاع 8 متر حجم انبارهای این بندر است که برای نگهداری موقت محموله‌ها استفاده می‌شود

 

فارس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا