اخبار

شیوع کرونا موجب افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری ‌نانوپزشکی شده‌ است

بسپار/ایران پلیمر  شیوع کرونا نشان داد که مدل فعلی مراقبت‌های پزشکی ناکارآمد است و باید مدل‌های تازه‌ای را تجربه کرد. در حال حاضر سرمایه‌گذاری روی استفاده از فناوری ‌نانو در بخش مراقبت‌های بهداشتی رو به افزایش است.

پیش‌بینی‌های اقتصادی نشان می‌دهد که تأثیر ناشی از ویروس کووید ۱۹ موجب سرمایه‌گذاری عظیمی در زمینه هوش مصنوعی و فناوری ‌نانو خواهد شد چرا که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بهداشت و درمان با رشد سالانه تقریباً ۵۰ درصدی به سمت بازار که ارزش آن ۱٫۳۳۳ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۷ است، حرکت کند.

این نرخ رو به افزایش سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که جهان نمی‌تواند هزینه انسانی و اقتصادی یک بیماری همه‌گیر دیگر را تأمین کند.

در حال حاضر، ۷۰ درصد از خدمات بهداشتی جهانی صرف تأمین مراقبت‌های چند ماه آخر زندگی بیماران می‌شود. علاوه‌بر این، پذیرفته شده‌است که همه‌گیری کرونا ناکارآمدی مدل مراقبت‌های بهداشتی در جهان و نتایج ضعیف آن را نشان داده است.

ناظران می‌گویند این همه‌گیری موجب خواهد شد که بیشترین تحول در سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته مراقبت‌های بهداشتی از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد شود.

این تحولات شامل برنامه‌های تشخیصی مبتنی بر فناوری‌نانو، نشانگرهای زیستی، واکسن‌ها، روش‌های درمانی جدید، داروهای نانویی بسیار هدفمند و هوش مصنوعی است.

با سرمایه‌گذاری پویا، ابتلا به بیماری‌های عفونی کاهش یافته و همچنین راه حل‌هایی برای مقاومت به آنتی‌بیوتیک ایجاد می‌شود که یک چالش جهانی دیگر برای مراقبت‌های بهداشتی است.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر به این مدل در حال گسترش روی آورده‌اند. این امر باعث می‌شود اقتصاد مراقبت‌های بهداشتی پایدار رشد کرده و همچنین زندگی و طول عمر افراد بهبود یابد. انتظار می‌رود چنین سرمایه‌گذاری در دهه آینده و بعد از آن، تأثیرات تحول آفرین و کارایی داشته باشد.

پیش از شیوع کرونا نیز سرمایه‌گذاری در بخش سلامت قابل توجه بود، اما سرمایه‌گذاری در فناوری مراقبت‌های بهداشتی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به رکورد جدیدی رسیده است و احتمالا در دهه آینده به‌طور قابل توجهی این روند، صعودی خواهد بود.

صندوق نوآوری وکتور (VIF) به تازگی یک بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری برای محافظت از بیماری همه‌گیر و مراقبت‌های بهداشتی آینده در نظر گرفته است، این بودجه در قالب یک صندوق جدید برای پشتیبانی از مراقبت‌های بهداشتی در همه‌گیری‌ و بهره‌برداری از هوش مصنوعی در این مسیر اختصاص داده شده ‌است.

پل استنارد، مدیر VIFمی‌گوید: «سیاستمداران همیشه مجبور به دفاع از مدل مراقبت‌های بهداشتی متمرکز و قدیمی هستند، اما همه‌گیری بدون شک ثابت کرده است که این مدل مناسب نیست. رویکرد جدید به فناوری‌های نوظهور امری حیاتی است. ما برخی از چهره‌های برجسته جهان در حوزه‌های پزشکی، تشخیص پیشرفته، نشانگرهای نانوزیستی، پزشکی از راه دور، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به گرد هم آورده‌ایم تا این فناوری‌ها را برای ایجاد تحول در بخش مراقبت‌های بهداشتی به کار بگیریم.»

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا