اخبار

شهرام یزدی مشاور صنعت رنگ و رزین: امیدوارم رییس جمهور آینده ایران کسی غیر از روحانی نباشد!

پایان سال 95 و نزدیکی نوروز بهانه ­ای شد تا در بسپار با آدم ­ها کمی هم خارج از چارچوب های کاری و حرفه ای صنعتی صحبت کنیم. سوالاتی شخصی ­تر و عمومی ­تر بپرسیم و صمیمانه پاسخ آن­ها را بشنویم. تجربه دلنشینی بود. دریافت جدیدی از  فعالان صنعت پلاستیک، آشنایی با دنیای منحصر به  فرد هر یک از این افراد. پیشنهاد می­ کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

سوالات بسپار

در سال 95 روزی چند ساعت کار کردید؟

روزی چند دقیقه یا چند ساعت در فضای مجازی بودید و چه مواردی را از این طریق دنبال کرده اید؟ (اخبار روز، اخبار تخصصی، اطلاعات عمومی، لطیفه و …)

امسال چند نفر را استخدام کردید یا تعدیل نیرو؟

فکر می کنید مثبت ترین کاری که در سال 95 انجام دادید چه بوده است؟ بزرگترین اشتباه حرفه ای یا غیر حرفه ای که امسال داشتید، اگر داشتید؟

در راستای انجام احتمالی مسوولیت های اجتماعی در سال 95 برنامه ای داشته اید اگر بله، ممکن است اعلام کنید؟

مهم ترین خبری که بر روی فعالیت شغلی شما موثر بود در سالی که در پایان آن هستیم، چه بود؟بهترین خبر سال و بدترین خبر سال از نظر شما کدام ها بودند؟

به نظر شما رییس جمهور آینده ایران کیست؟

آیا در سال آینده وضعیت اقتصادی برای بخش صنعت بهتر خواهد شد یا بدتر؟

یک شخصیت را نام ببرید که به هر دلیل در عرصه سیاسی، اجتماعی، هنری یا ورزشی در سال 1395 از نظر شما، شخصیت سال باشد؟

اگر دوباره به 18 سالگی برمی گشتید، فکر می­کردید در دانشگاه در چه رشته ای تحصیل کنید؟

اگر در شغل فعلی خود نبودید، دوست داشتید چه کاره باشید؟

آیا از میزان درآمد خود رضایت دارید؟ (آیا با این درآمد می شود جت شخصی خرید؟ قایق تفریحی؟ یا …؟)

خودروی مورد علاقه شما کدام است؟

در اوقات فراغت خود چه می کنید؟ (آیا مهارت ویژه ای در موسیقی، ورزش، هنر یا … دارید؟)

در مواقع عصبانیت و در مواقع خوشحالی چه رفتار مشخصه ای دارید؟

آیا در سال 95 سینما رفته اید؟ بهترین فیلمی که دیدید چه بود؟

آیا کتاب می خوانید؟ آخرین کتابی که خوانده اید؟

چه موسیقی گوش می کنید و در چه زمان هایی؟

آیا امسال سفر رفتید؟ چند بار؟ کاری یا خانوادگی؟ چه نقطه ای از ایران و چه نقطه ای از دنیا را برای سفر ترجیح می دهید؟

یکی از رویاهای خود را اگر دوست دارید بگویید.

پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟ آیا ایران به جام جهانی صعود می کند؟

آیا احساس خوشبختی می کنید؟

چند سال دارید؟

و سوال های پایانی:

می توانید یک خاطره از بسپار بگویید؟ یا یک نظر پیشنهادی یا انتقادی؟

از بین مجلات بسپار و پوشرنگ، سایت ایران پلیمر، کانال و گروه تلگرامی، فیسبوک، اینستاگرام و … گروه مجلات بسپار کدام یک را دنبال می کنید؟


شهرام یزدی,مشاور صنعت رنگ و رزین

سوال سختی است برای اینکه نمی­دانم در روز چند ساعت کار می­کنم! (خنده). ولی قطعا بیش از ده ساعت بوده است. اگر فضای مجازی را نیز اضافه کنم ساعات کاری من بیش از 16 ساعت در روز خواهد شد چون زمان زیادی در این فضا هستم و بیشتر ارتباطاتم از طریق تلگرام است، مشتری ­ها، پیام ­ها، آموزش­ ها و پرسش و پاسخ و گروه ­هایی که دارم… . گروه ­های تلگرامی برای مشتریان درست کرده ­ام و سوال و جواب و پیگیری­ها از آن طریق است و حتی عکس و فرمول را در گروه ­ها می­گذاریم. بنابراین استفاده زیادی از فضای مجازی دارم و عمدتا اخبار و کارهای تخصصی خودم شامل اموزش و مسائل کاری را در آن دنبال می­کنم.


چون مشاور چندین شرکت هستم می توانم بگویم تمامی شرکت­ هایی که با آن­ها کار داشتم افزایش نیرو داشتند. تغییر بوده اما در این شرکت­ها تعدیل ندیدم.


مثبت ­ترین کار از نظر خودم فعالیت­ هایی است که در حوزه آموزش و مشاوره داشتم. در خصوص اشتباهات حرف ه­ای نیز مورد خاصی در ذهن ندارم، شاید اعتماد به چند فرد که قابل اعتماد نبودند.


بخشی از فعالیت­های انجام شده در راستای مسوولیت­ هایی اجتماعی، فعالیت ­هایی است که افراد علاقه ندارند عنوان کنند. بخش بزرگی از آن آموزش­ هایی است که از طریق گروه­ های تلگرامی داریم (کارهای آموزشی و مشاوره با دانشجویان و شرکت ­ها) که کاری کاملا اجتماعی است. مشاوره برای دانشجویان صد درصد رایگان است و زمان زیادی صرف آن می­کنم چون از سراسر ایران با من در تماس هستند و کارهایی بسیاری شده است. حتی پروژه ­هایی بوده که از صفر با آن­ها همراهی کردم یا از میانه برای تامین مواد، فرمولاسیون و تست ­های فنی کمک کردم. کارهای من تنوع بسیاری دارند و همه را نمی­ توان ذکر کرد.


به اعتقاد من گسترش روابط بانکی ایران پس از برجام خبری بود که تاثیر بسیاری بر بازار و تامین مواد اولیه صنعت داشت.


حادثه قطار تبریز-مشهد و حادثه پلاسکو خبرهای بدی بودند که نشان دهنده مسائل متعددی در نظام مدیریت و بن­ بست مدیریت اجرایی ماست. بهترین خبر نیز همان گسترش روابط بانکی ایران پس از برجام است.


امیدوارم رییس جمهور  آینده ایران کسی  غیر از روحانی نباشد!


وضعیت اقتصادی در بخش صنعت کاملا بهتر خواهد شد.


شخصیت­های سال… در عالم هنر به نظرم اصغر فرهادی با دومین اسکار، انقلابی در حوزه هنر و هنر بین ­الملل ایجاد کرد. در حوزه سیاسی شخص روحانی و کابینه ­اش موفق­ترین هستند. دکتر روحانی از  بسیاری از تنش­ های بین ­المللی و داخلی جلوگیری کرده است، تنش  ­ها به درستی مدیریت و کشور را به خوبی آرام کرد. در حوزه اقتصادی نیز دکتر طیب­ نیا از بی ­نظیرترین چهره­ های اقتصادی ماست که در این سال­ها شناختیم. 


اگر 18 ساله شوم… من از ابتدا عاشق رشته شیمی بودم، البته به حوزه ­های تاریخ و اقتصاد نیز علاقه بسیاری دارم. اگر قرار باشد در شیمی فعالیت نکنم به سراغ اقتصاد و مدیریت و تاریخ می­­رفتم.

ا

گر شغلی دیگری داشتم در رشته ­های معماری، مدیریت و اقتصاد بود.


موسیقی را بسیار دنبال می­کنم و به آن علاقه دارم. فعالیت ­های اجتماعی من نیز کم تعداد نیست، می­نویسم، می­خوانم، فعالیت ­های آموزشی، تاریخ و سیاست. حوزه ­های کاری من متنوع است و اصولا بیکاری به آن معنا ندارم و اگر مختصری نیز بتوانم به فرزندانم رسیدگی کنم خیلی خوب است.


رفتارهای مشخصه… فراوان! (خنده). معمولا ناخودآگاه صدای من بالا می­رود که البته عیب بزرگی است. البته صدای من بلند هست و در مکالمات روزه­مره هم صدای بلندی دارم. در خوشحالی و عصبانیت کنترل صدا برای من سخت می­شود.


امسال چندین بار سینما رفتم. متاسفانه هیچ یک از فیلم ­ها آنچه من می­خواستم نبود. بادیگارد تنها فیلمی بود که چند روز به آن فکر کردم. در مورد بقیه فیلم­ها به محض اینکه از سینما آمدم بیرون حس کردم وقتم هدر رفته و تنها سرگرمی کوتاهی بودند. اصولا کارهای حاتمی ­کیا را می­پسندم البته از منش سیاسی وی خوشم نمی ­آید اما فیلم سازی او را می­پسندم.


جدیدا چندین کتاب فنی خوانده­ام که در حوزه ­های رنگ و تاریخ بوده است. اکنون به بسیاری از کتب موردی مراجعه می­کنم، اما دایما با کتاب­ها سر و کار دارم. کتابخانه بزرگی نیز دارم که مفصل و متنوع است.


(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 175 امد  دوماهنامه پوشرنگ که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|63]


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا