اخبار

شعری مقدم برای کلنگ زنی پتروشیمی صدف به عسلویه رفت ‏

بسپار می نویسد، مدیرعامل پتروشیمی صدف با اشاره به مراسم کلنگ زنی این پتروشیمی گفت: با راه اندازی واحد ESBR این پتروشیمی، ٥ گرید استراتژیک صنعت تایرسازی در کشور تولید می شود. 


به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به پارس جنوبی، احمد جزایری در جمع خبرنگاران با بیان این که امروزه به دلیل نبود مواد ESBR سالانه مقادیر زیادی تایر خودرو به کشور وارد می شود، گفت: با راه اندازی واحد ESBR پتروشیمی صدف در ٢٩ ماه آینده می توان شاهد خودکفایی ایران در زمینه تایرهای باکیفیت بود. 

وی گفت: افزایش امنیت خودرو، حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای استفاده از ماده ESBR در صنعت تایرسازی به شمار می آید. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف با تأکید بر این که واحد ESBR نخستین بار در منطقه ساخته خواهد شد، اظهار کرد: بیش از ٧٦٧ تجهیز بزرگ در این طرح با فناوری بالا و منحصر به فرد استفاده خواهد شد و نیمی از این تجهیزات براساس برنامه ریزی صورت گرفته از تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود. 

جزایری با اشاره به تولید سالانه ١٣٦ هزار تن ESBR در پتروشیمی صدف تصریح کرد: برای ساخت این پتروشیمی، ٢٥٥ میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است که ١٠٢ میلیون یورو از این سرمایه گذاری از صندوق توسعه ملی تأمین و مابقی به صورت ریالی از طریق سهامداران داخلی تأمین می شود. 

وی به تولید و مصرف سالانه ٥,٢ میلیون تن ماده ESBR در دنیا اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، این میزان تا سال ٢٠٢٠ به حدود ٧.٨ میلیون تن در سال خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف SSBR و ESBR را دو روش امولوسیونی و حلالی برای تولید ماده اولیه تایر خودرو دانست و افزود: هم اکنون سالانه ٧٠ هزار تن از این ماده به روش ESBR در کشور تولید می شود. 

جزایری با اشاره به خیز کشور چین به بازار تایر خودرو گفت: هم اکنون هر تن ESBR در بازار جهانی به طور متوسط ١٣٠٠ تا ١٤٠٠ دلار فروخته می شود. 

به گزارش شانا، ESBR نوعی پلیمر از خانواده الاستومرهایی است که با روش پلیمریزاسیون امولوسیونی سرد بوتادین و استایرن تولید می شود. در این نوع فرآیند پلیمریزاسیون مونومرها در یک محیط امولوسیونی قرار دارند. فرآیند تولید این ماده در سه بخش شامل آماده سازی مواد شیمیایی، واکنش پلیمریزاسیون و بازیابی و بخش پایانی انجام می شود. 

پتروشیمی صدف سالانه ٨٤ هزار تن بوتادین، بیش از ٢٦ هزار تن استایرن و ٢٥ هزار تن روغن آروماتیک و دیگر افزودنیها را به عنوان خوراک از پتروشیمی های جم و پارس دریافت می کند و سالانه حدود ٥٠ هزار تن محصول EBSR را به خارج از کشور صادر می کند. 

شرکت هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته با خرید ٧٠ درصد از سهام پتروشیمی صدف این پروژه را بعد از ٩ سال احیا و آغاز کرده است. 

محصولات مجتمع صدف شامل انواع لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) در گریدهای مختلف است که کاربردهای آن طبق آخرین آمارهای بین المللی در صنایع تایر، قطعات لاستیکی، تجهیزات مکانیکی و غیره استفاده می شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا