اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شرکت TRB تولیدکننده ساختارهای سبک برای تسهیل در ساخت قطعات، مواد اولیه خود را در مجموعه تولید می کند

بسپار/ایران پلیمر شرکت تولیدی TRB سازنده ساختارهای سبک ) هانتینگدون ، انگلستان) در تاریخ 15 آوریل 2021 اعلام کرد که تولید مواد پیش آمیزه (PREPREG) را در کارخانه خود به جهت بهبود عملکرد، هزینه و کاهش فاصله زمانی از سفارش تا تحویل (lead times)  برای قطعات کامپوزیت خود آغاز کرده است. این شرکت قبلاً 25000 قطعه را با استفاده از فناوری اختصاصی پیش آمیزه تولید و سریعا ارسال کرده است.

در اواخر سال 2020 ، TRB فرایند جدیدی را برای تولید الیاف مداوم، قطعات کامپوزیت گرما سخت (thermoset ) با حجم بالا و برای بازارصنعت خودرو اعلام کرد. برای تحقق این وعده، این شرکت ماشین آلات تولید پیش آمیزه مخصوص خود را ساخته و در حال تحقیق و توسعه برای ساخت یک خانواده رزین جهت پشتیبانی از تولید قطعات است، از جمله رزین های بهینه شده برای پخت سریع (RAPID CURE)، خوداطفایی مطابق (UL94-V0) و برای عملکرد مناسب در دمای بالا. TRB تأکید کرده است که مواد پیش آمیزه خود را برای فروش تولید نکرده، بلکه می خواهد با این مواد روند تولید برای قطعات تولیدی را بهبود بخشد. گزارش شده که این موضوع شرکت را قادر می سازد با کاهش تعداد شرکتهای فروشنده درگیر و از بین بردن سقف حداقل مقادیر سفارش، ضمن افزایش کارایی تولید، هزینه ها و زمانهای سفارش تا تحویل را کاهش دهد.

اندرو داگمور ( Andrew Dugmore )، معاون توسعه تجارت در TRB، می گوید: “با تهیه مواد پیش آمیزه خود، ما می توانیم انتخاب مواد را دقیقاً مطابق با آنچه برای هر مشتری لازم دارد انجام دهیم. ما می توانیم ترکیبی بهینه از وزن پارچه الیاف، کیفیت نهایی سطح رنگی و خواص رزین  و همچنین افزودن مواد اضافی مورد نیاز – مانند محافظ 1EMI، عایق الکتریکی و حرارتی – در حین فرآیند لایه گذاری ایجاد کنیم.”

1EMI یک قطعه محافظ برای حفظ سیگنال در قطعات مرتبط است .

 

ترجمه از مسعود خلج
[email protected]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا