اخبار

شرکت NatureWorks، گونه‌ی جدید PLA با فرمول بندی مخصوص چاپ سه بعدی را تولید کرد

بسپار/ ایران پلیمر شرکت NatureWorks که سالیان زیاد است در زمینه‌ی تولیدات PLA در سراسر جهان بسیار شناخته شده است، گونه‌ی جدیدی از این بسپار را با نام تجاری Ingeo 3D450 با فرمول بندی جدید مخصوص رانشگری در کاربرد چاپ سه بعدی معرفی کرده است. استفاده از این گونه‌ی PLA ساختاری بسیار خوب به محصول داده، سطح ظاهری قطعه‌ی تولیدی کیفیت بسیار زیادی خواهد داشت و از زمان مورد نیاز برای پس-فرآیند (Post processing) تا مقادیر قابل توجهی کاسته خواهد شد. به طور کلی استفاده از این بسپار عملکرد محصول تولیدی را بهبود می دهد.

از Ingeo 3D450 می‌توان در تولید قطعات بسیار پیچیده استفاده کرد. به عنوان یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده می‌توان به تولید الگوهای مصرفی در قالب گیری ریخته گری فلزات اشاره کرد.

این گونه‌ی جدید به نحوی طراحی شده است که می‌توان از آن به صورت هم زمان با گونه‌های دیگر تولیدی این شرکت در چاپ سه بعدی استفاده کرد. در سرعت‌های چاپ تا 100 میلی متر بر ثانیه امکان تولید محصول از Ingeo 3D450 بدون ایجاد هرگونه چین خوردگی و عدم یکنواختی در ساختار وجود خواهد داشت.

استفاده از Ingeo 3D450 مشکلاتی که در استفاده از مواد حل شدنی نظیر پلی وینیل الکل و پلی استایرن است را مرتفع می‌کند. Ingeo 3D450 نسبت به سایر مواد، طول عمر طولانی‌تر و پایدارتری داشته، میزان حساسیت به رطوبت قطعه‌ی تولیدی را تا مقادیر قابل توجهی کاسته و نیاز به هرگونه عملیات پس فرایندی را از بین می‌برد.

رشته‌های تولیدی از Ingeo 3D450 اکنون از 3D-Fuel و MatterHackers قابل خریداری است. رزین‌های این بسپار نیز در بشکه‌های 25 و 75 کیلوگرمی در سراسر آسیا، اروپا و آمریکا قابل خریداری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا