اخباراخبار ویژه

شرکت Hexpol و فناوری تولید کامپوزیت های سیم و کابل

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  Hexpol که از جمله شرکت های بین المللی تولید ترکیبات پلیمری به شمار می رود، به دستورالعمل جامعی برای تولید کامپوزیت های سیم و کابل دست پیدا کرد. این کار با استفاده از مواد عملکردی مانند VMQ، فناوری های پیشرفته ی تولید رابر و همچنین استفاده از افزودنی ها و الاستومرهای ترموپلاست (TPE) انجام می شود.
صنعت سیم و کابل رشد تجاری زیادی داشته است. با وجود فرایند برقی شدن دستگا های مختلف و ارتباط بیشتر انسان ها با یکدیگر، تقاضا برای محصولات برق و مخابرات رو به افزایش است. در کنار این افزایش، برای حفاظت از انسان ها و جلوگیری از آسیب دیدن وسایل و زیرساخت ها، قوانین دولتی و استانداردهای صنعتی مختلفی برای تولید این محصولات تعریف شده است.
Ralph Wolkener، مسئول HEXPOL در آسیا و اروپا بیان می کند، برای کمک به صنعت و دست یابی به این استانداردها، ما از دانش و تجربه ی خود کمک گرفتیم تا محصولی با استانداردهای بالا در بازار تجاری عرضه کنیم. ما با استفاده از یک پلیمر طبیعی توانستیم راهکار بهینه ای برای پاسخگویی به نیاز مشتریان بیابیم.
این محصول شامل مواد رابر سیلیکونی، CPE، EPDM، NBR+PVC، کامپوزیت های رابر CR، رنگدانه و مستربچ های افزودنی و مواد ترموپلاستیک مانند EVA، TPE و TPV است. این محصولات دارای قابلیت تاخیرانداز شعله بدون وجود هالوژن ها هستند. همچنین مواد دودزا و خطرناک بسیار کمی در تولید آن به کار رفته است. این محصولات از گریدهای موادی تهیه می شوند که بتواند استانداردهای بین المللی کابل مانند EN50363 و یا IEC 60811 را با موفقیت پشت سر بگذارد.
میزان خم شدگی، عایق بودن و پوشش دهی این مواد همگی مواردی هستند که باید در انتخاب مواد به آن ها توجه کرد. از این محصولات می توان در مکان های حساسی مانند پست های برق، بیمارستان ها، فرودگاه ها، هواپیما و قطارها، مراکز حمل و نقل و مبادلات ارتباطی استفاده کرد. با بهبود ویژگی های ترمومکانیکی، این محصولات برای استفاده در تولید کابل های برق با محدوده ی وسیع ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرند.
Carsten Rüter، یکی دیگر از مدیران HEXPOL در حوزه ی اروپا و آسیا نیز بیان می کند، با افزوده شدن مواد با کیفیت با فرایند تولید و فناوری پیشرفته، ما توانستیم به محصولی با ویژگی های منحصربه فرد دست پیدا کنیم. ما موادی به دست آورده ایم که به تولید کنندگان سیم و کابل کمک می کند تا بتوانند استانداردهای مورد نیاز برای ایجاد اطمینان و دوام بیشتر محصولات خود را به دست بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا