اخبار

شرکت Henkel نرم‌افزار بازیافت خود را در اختیار همگان قرار می‌دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بسته‌بندی‌های قابل بازیافت پیش‌نیاز ضروری برای درست کار کردن یک اقتصاد چرخشی هستند. به منظور تسریع فرایند تعیین بازیافت‌پذیری بسته‌بندی‌های جدید، شرکت Henkel از نرم‌افزاری تحت عنوان EasyD4R استفاده می‌کند که به صورت ویژه برای این کار توسعه داده است.

این نرم‌افزار بر اساس چارچوب‌های شناخته شده و عمومی مانند مواردی که در گروه بازیافت پلاستیک اروپا تصویب شده، عمل می‌کند. شرکت Henkel اکنون با آزاد کردن دسترسی این ابزار، این امکان را برای ذی‌نفعان فراهم کرده است که راهکارهای پایدار توسعه دهند.

دکتر Thorsten Leopold، سرپرست توسعه بین‌المللی بسته‌بندی برای محصولات نظافت خانگی در شرکت Henkel می‌گوید:  ما می‌خواهیم همکاری‌های مشترک را ترویج دهیم و انتقال به اقتصاد چرخشی را تسهیل کنیم. این تنها در صورتی موفقیت‌آمیز است که تمام افرادی که در یک زنجیره تامین هستند همکاری کنند؛ به ویژه با تعاریف دقیق و ارزیابی‌های یکپارچه. زمانی که ما این ابزار ارزیابی را در اختیار همگان قرار دادیم، قصد داشتیم نقشی در بازیافت بسته‌بندی‌ها داشته باشیم.

هدف از استفاده از این نرم‌افزار این است که قابلیت بازیافت‌پذیری بسته‌بندی‌ها در اولین مراحل توسعه محصول به دقت ارزیابی شود. از ابتدای سال جاری شرکت Henkel این ابزار ارزیابی را بنا به درخواست، در اختیار تامین‌کنندگان قرار داده است. همچنین این ابزار در اختیار اعضای اندیشگاه Rezyklat (که اندیشگاهی ویژه بازیافت است) قرار گرفته است. 32 عضو این اندیشگاه شامل خرده‌فروشان، تولیدکنندگان، پیمانکاران گردآوری زباله و تولیدکنندگان بسته‌بندی می‌شوند که تمام زنجیره تامین رادر بر می‌گیرد. بازخوردی که این گروه ارائه کردند، مثبت بوده و بنابراین استفاده از ابزار EasyD4R به عنوان یک استاندارد در میان تامین‌کنندگان پذیرفته شده است.

سخنگوی اندیشگاه Rezyklat آقای Sebastian Bayer می‌گوید: ما با کمک شرکای خود متهد هستیم که تا حد امکان استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی را کاهش دهیم، حجم بازیافت آن‌ها را افزایش دهیم و استفاده از مواد بازیافتی را ترویج دهیم. ابزار EasyD4R شرکت Henkel در این حوزه کمک شایانی به ما کرده است.

 این نرم‌افزار قابلیت بازیافت‌پذیری بسته‌بندی‌ها را بر اساس ترکیبات آن (مانند مواد اولیه، رنگ، برچسب‌ها و چسب) و سهم وزنی هر یک از این ترکیبات ارزیابی می‌کند و نتایج شفافی را با استفاده از یک سامانه ارزیابی مبتنی بر رنگ نشان می‌دهد. این کار اطلاعاتی را از درصد بازیافت‌پذیری هر طرح بسته‌بندی به ازای ترکیبات مشخص مواد در اختیار سازنده قرار  می‌دهد که به این ترتیب می‌توان بسته‌بندی را برای بازیافت بهینه کرد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا