اخباراخبار ویژه

شرکت Brightmark همه ی ضایعات پلاستیکی شما را می خواهد … همه ی آن ها را!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر شرکت Brightmark که در سان فرانسیسکو قرار دارد می خواهد سالیانه 1.2 میلیون تن از پلاستیک های نیمه ی غربی ایالات متحده را برای بازیافت و تولید سوخت و مواد جدید خریداری کند. این شرکت این کار را در مجتمع کارخانه ای جدید خود انجام می دهد.

این بزرگترین حجم از درخواست ضایعات پلاستیکی برای بازیافت است. این شرکت انوع مختلف پلاستیک ها را جمع آوری کرده و طی فرایند بازیافت آن ها را به سوخت و یا دیگر مواد ارزشمند تبدیل می کند. این شرکت بیان می کند فراخوان ضایعات برای نشان دادن قابلیت این شرکت برای بازیافت در شرایطی است که صادرات زباله دشوار شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا، در جمع آوری ضایعات پلاستیکی در کشور اخلال ایجاد شده است.

Bob Powell، مدیرعامل شرکت Brightmark بیان کرد که این شرکت در حال حاضر توانایی بازیافت 3 نوع از 7 نوع پلاستیکی که به سختی بازیافت می شوند را دارد. برای مثال بطری های PET بهتر است به صورت مکانیکی بازیافت شوند ولی ما این بطری ها را با استفاده از راه دیگری بازیافت می کنیم. ما تعداد زیادی از این بطری ها می خواهیم. برای ما بیاورید”

این شرکت، اولین مرکز پیشرفته ی بازیافت در غرب است و در شمال ایندیانا قرار دارد. این شرکت طی یک سال آینده خط بازیافت خود را برای آغاز به کار در مقیاس صنعتی آماده خواهد کرد. این شرکت در مرحله ی پایانی مکان یابی خود برای جمع آوری پلاستیک ها از فلوریدا، جورجیا، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، لوسیسانیا و یا تگزاس قرار دارد.

این مراکز مانند مناطقی هستند که می توان از طریق آن ها مواد را انتقال داد و “طی یک روز ان ها را به خانه برگرداند” (شعار این شرکت در زمینه ی بازیافت مواد). راهبرد این شرکت نفوذ به جوامع برای به دست اوردن دایره ی گسترده تر از شناخت میان مردم است.” این طرح بازیافت Brightmark تا سه ماه ی چهارم امسال بهره برداری شده و از دو کارخانه ی بازیافت دیگر تا سال 2021 بهره برداری خواهد شد.

فناوری این شرکت، پلاستیک هایی که قبلا استفاده شده اند را به مواد مختلفی تبدیل می کند. سوخت دیزل با میزان حداقلی از سولفور، نفتا و واکس از انواع موادی هستند که در فرایند بازیافت از این کارخانه تولید می شوند. همچنین این شرکت با تولید برخی از پلیمرهای بلاکی برای تولید پلاستیک های جدید، اقتصاد چرخشی را نیز در تجارت خود ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا