اخبار

شرکت BASF به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مذاکره با شرکت‌های آلمانی علاقه‌مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران ادامه دارد و این شرکت‌ها خواهان حضور فعال در کشورمان هستند.

  • به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سفر هفته گذشته زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران در جریان مذاکره با سایپرس، معاون وزارت اقتصاد این کشور اروپایی، درباره نحوه حضور شرکت‌های آلمانی در صنعت پتروشیمی ایران بحث و مذاکره شد.

    وی افزود: شرکت‌هایی مانند BASF، لینده (Linde Group) و ایرلیکوئید (Air Liquide) به همراه چند شرکت دیگر در حال نهایی کردن نحوه حضور و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ایران هستند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به طولانی شدن فرایند مذاکره و حضور شرکت‌های خارجی از جمله آلمان در صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: مشکلات فنی دلیل حضور نداشتن شرکت‌های خارجی در ایران نیست، بلکه وجود برخی مسائل بانکی، از جمله مباحث مربوط به نقل و انتقال پول از موانع موجود است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: مذاکره با شرکت‌های آلمانی در مقایسه با دیگر شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری و فعالیت  در صنعت پتروشیمی ایران اندکی متفاوت است، آلمانی‌ها خواهان مطالعه فنی و اقتصادی بدون امضای تفاهم‌نامه هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا