اخباراخبار ویژه

شرکت های تولیدکننده رنگ و بهسازی خانه ها در دوران کرونا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر همه‌گیری کرونا تغییراتی را در عادات روزانه ما به وجود آورده است که بسیاری از آن‌ها در آینده نیز ادامه خواهند داشت. مردم خواه برای کارکردن و استراحت کردن یا دنبال کردن سرگرمی‌ها،  زمان بیشتری را در سال گذشته در منزل سپری کرده‌اند و افزایش چشمگیر پروژه‌های بازسازی منازل نیز منعکس کننده این حقیقت می‌باشد.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط، 61 درصد از صاحبان منازل حداقل باغ، ایوان و یا ساختار خانه خود را به روزرسانی کرده اند و 76 درصد نیز حداقل یک خانه را از زمان شروع همه‌گیری بهسازی کرده‌اند.

تمایل برای ایجاد فضا‌های بیرونی زیبا با فضای سبز جدید، اجاق و محصولات مربوط به ایوان خانه و همچنین ارتقای فضای داخلی خانه با وسایل جدید برای آشپزخانه و حمام به یک همه‌گیری برای بهبود محیط خانه منجر شده است. این موضوع برای شرکت‌های تولید کننده رنگ مانند PPG بسیار پراهمیت است که با روند تغییرات رنگ و طراحی و نیز تقاضای مصرف‌کنندگان برای داشتن محصولاتی بادوام برای حفاظت از دارایی­هایشان همگام شوند.

 

یک نقطه تمایز به زیبایی‌ فضای باز بیافزایید

با توجه به بالابودن هزینه تامین تجهیزات و نیز اهمیت زیبایی شناختی فضای بیرونی، بسیاری از صاحبخانه­ها، به دنبال یافتن راه‌هایی هستند تا از مقاومت تجهیزات فضای بیرونی در برابر شرایط سخت خارجی از قبیل برف، یخبندان، و آب و هوای ساحلی مملو از نمک اطمینان حاصل کنند.

این موضوع بویژه در محصولاتی مانند نرده‌ها، حفاظ و مبلمان فضای باز که اغلب به دلیل طراحی خاص به سختی پوشش داده می‌شوند اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به تمایل صاحبخانه ها مبنی بر افزایش فضای دردسترس خانگی و در نتیجه افزایش تمایل به ایجاد آشپزخانه‌های فضای باز و نیز مبلمان ایوان خانه، پوشش‌های پودری به تدریج به پوششی پرکاربرد جهت حفاظت از این تجهیزات تبدیل شده‌اند. افزایش توجه به پوشش‌های پودری اغلب به دلیل پایداری خواص آن‌ها و نیز فرمولاسیون خاص آن‌ها که این امکان را فراهم می‌سازد تا استفاده از ترکیبات آلی فرار به حداقل برسد، می‌باشد.

به طور خاص، پوشش‌های پودری نوین با راندمان انتقال بالا راه‌حلی قابل اتکا جهت پوشش‌دهی تجهیزات فلزی با طراحی خاص و پیچیده مانند کباب‌پز و مبلمان ایوان و حیاط با لبه‌های تیز می‌باشند که می‌تواند از خوردگی این تجهیزات جلوگیری کند. این یک مزیت قابل توجه برای تولیدکنندگان است، چراکه انتظار می‌رود تا سال 2024 محصولات فلزی 76 درصد از فروش مبلمان فضای باز را به خود اختصاص دهد.

مترجم: مهندس محمد رمضان زاده کراتی، دانشجوی دکتری، مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 234 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در اواخر  اسفند ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا