اخبار

شرکت توسعه صادرات مصنوعات پلیمری راه اندازی می شود

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، مسعود جمالی عضو هیات مدیره ی انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان در رابطه با تاسیس شرکت توسعه صادراتی مصنوعات پلیمری توسط انجمن یاد شده به خبرنگار بسپار گفت: این شرکت مرحله ثبت را طی می کند و در مرحله اول اجرایی شدن فقط از اعضای انجمن اصفهان به صورت سهامی عضو می پذیرد و در مراحل بعدی به سمت عضو گیری از کل کشور پیش می رود.

او تفاوت این شرکت با سایر شرکت های از این قبیل را در رقیب نبودن اعضا دانست و گفت: کسانی که قرار است به عضویت شرکت صادراتی درآیند معمولا صادرکنندگان نمونه ی استانی هستند که فرهنگ صادراتی دارند و همچنین محصولات مشابه را در سبد محصولی خود ندارند. در آینده نیز برای شرکت های دارای سبد محصولی یکسان به این شکل چاره جویی شده که تحت عنوان یک سبد مشترک برنامه های صادراتی را پیش گیرند.

وی هدف از راه اندازی این شرکت را کاهش هزینه های بازاریابی، رشد صادرات و پایدار نگاه داشتن آن، گسترش سبد محصولی صادرات و همچنین کمک به شرکت هایی که به تنهایی توانایی ورود به بازار های بین المللی را ندارند عنوان کرد.

جمالی در پایان به این نکته تاکید کرد که برنامه ها برای این شرکت بسیار گسترده است و به یک روش خاص نیست و حدودا از یکسال پیش برای آن برنامه ریزی شده است. 

تقریبا تمامی اعضا بر لزوم چنین واحدی اتفاق نظر داشته اند که منافع مشترک همگی را تامین می کند. برای مثال برای حضور در نمایشگاه چاینا پلاست شرکت های مربوط در یک فضا مشارکت می کنند که ضمن پایین آمدن هزینه ها باعث افزایش بهره وری شرکت ها خواهد شد. برخی برنامه ها نیز به شکل ایجاد شعبه یا انبار در کشور های هدف خواهد بود که با گسترش این برنامه، میسر خواهد شد.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا