اخباراخبار ویژه

شرکت آکزونوبل و BYK توانسته ­اند بافتار سطح پوشش پودری را به صورت دیجیتالی مدل کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  AkzoNobel  و BYK دستگاهی ر به منظور الگوسازی­ های لازم برای دیجیتالی کردن و کنترل بافتار سطح پوشش پودری تولید کردند. این دستگاه می­تواند رنگ و براقیت سطح را به طور همزمان اندازه گیری کرده و در نهایت تصویری سه بعدی از بافتار سطح پوشش پودری اعمال شده تولید کند.

جین پائول مونن[1]، مدیر بخش مهندسی شرکت AkzoNobel ، بیان می­ کند: “بافت پوشش­های پودری یکی از مهم­ترین ویژگی­ها در این پوشش­ها به شمار می­رود. این ویژگی در بخش معماری اهمیت بیشتری پیدا می­کند. چرا که بافتارهای نرم و سخت هرکدام کاربرد جداگانه ­ای خواهند داشت.

شرکت AkzoNobel  پیش از این، تجربه­ ی تولید دستگاه مشابهی را برای بررسی سطوح چرم مانند داشته است و با تکیه بر این اطلاعات، توانسته است دستگاه جدید را برای بررسی سطح پوشش­های پودری اعمال شده، طراحی کند.

پیم کواخون[2]، مدیر بخش رنگ در شرکت AkzoNobel  بیان کرد: طراحی این محصول حدود دو سال طول کشید. ترکیب دانش و تجربیات شرکت ما و BYK امکان ساخت چنین وسیله ­ی دقیق و با کیفیتی را فراهم ساخت. در حال حاضر ما در حال آزمودن و بهینه کردن این وسیله هستیم. امیدواریم در آینده ­ای نزدیک بتوانیم دیجیتالیزه کردن را برای ایجاد فرمولاسیون­ های مختلف مورد استفاده قرار دهیم.

[1] Jean-Paul Moonen

[2] Pim Koeckhoven

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا