اخبار

شاکری: نقش صاحبان صنایع هر کشور باید در نمایشگاه های آن پر رنگ باشد

بسپار می نویسد، در پی انتشار صحبت های روز گذشته امید کوشکی یکی از اعضای شورای 5 نفره صنعت پلاستیک برای تغییر تاریخ ایران پلاست امروز با محمدرضا شاکری عضو دیگر این شورا صحبت کوتاهی داشتیم. وی معتقد است پتروشیمی با وجود امکان تغییر تاریخ با آن موافقت نکرد و همچنان متعجب است که چگونه شرکت سهامی نمایشگاه ها ایران پلاست را بدون متولیان این صنعت دید.


شاکری با اذعان به اینکه ایران پلاست برای ماشین سازان نمایشگاهی بسیار مهم است و همواره بیشترین منافع و هزینه را برای این صنعت داشته گفت: ماشین سازان قسمت اعظم تمام نمایشگاه های پلاستیک دنیا را سازماندهی می کنند. با این وجود حضور در نمایشگاه ایران پلاست در فروردین ماه در منافع اقتصادی ما نیست. برای تغییر تاریخ مذاکرات و مکاتبات زیادی انجام دادیم، اما متاسفانه شرکت سهامی نمایشگاه ها و پتروشیمی با ما همکاری نکردند.

در دوران تحریم با وجود مشقت های بسیار، صنعت ماشین سازی و بسیاری از صنعتگران به فعالیت خود ادامه دادند. سیستم خود را سرپا نگه داشتند به امید روزی که تحریم ها لغو شود و بتوانند فعالیت خود را بهتر انجام دهند. اکنون که تحریم ها در حال لغو است، متاسفانه آقای شعری مقدم و پتروشیمی این فضا را در اختیار صنعتگران داخلی قرار ندادند و بیشتر سعی کردند آن را در اختیار صنعتگران خارجی بگذارند. به دلیل قرارداد با مسه دوسلدورف زمان نمایشگاه را به هیچ وجه تغییر ندادند. هرچند ما توانستیم زمان مناسب دیگری برای نمایشگاه در تقویم بیابیم و مجوز تغییر آن را هم از شرکت سهامی نمایشگاه ها گرفتیم، اما پتروشیمی نپذیرفت. در صورتی که به راحتی می توانستند این کار را انجام دهند.

وی در خصوص نقش صنعت پلاستیک در ایران پلاست بعدی نیز چنین گفت، البته تمام سعی خود را می کنیم که در دوره بعدی ایران پلاست با قوت و قدرت شرکت کنیم؛ اما هنوز شرایط برگزاری آن مشخص نیست. با توجه به اوضاع شرکت سهامی نمایشگاه ها مشخص نیست ایران پلاست در سال 96 یا 97در چه زمانی و چه موقعیتی و با چه استراتژی برگزار می شود. البته مسلم است که نقش پر رنگ تری در آن ایران پلاست خواهیم داشت. همچنان متعجب ام که چگونه شرکت سهامی نمایشگاه ها ایران پلاست را بدون متولیان این صنعت دید! بدون ماشین سازان، مستربچ سازان و تولیدکنندگان محصولات. متعجب ام و نمی دانم چه منافعی برایشان دارد. مگر می شود نمایشگاه پلاستیکی در دنیا برگزار شود و ماشین سازان آن کشور حضور نداشته باشند؟! معنایی ندارد. در هر نمایشگاهی صاحبان صنایع آن کشور (ماشین سازان، مستربچ سازان و تولیدکنندگان) حتما باید نقش پر رنگی داشته باشند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا