اخبار

شاهدایی: بزرگترین واحد پلی استایرن کشور در مدار تولید قرار گرفته است

بسپار می نویسد،  معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم اکنون چهار طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر وارد مدار تولید شده است و در دهه فجر امسال بطور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مرضیه شاهدایی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح ها شامل فاز2 پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون تن، فاز2 پتروشیمی مروارید550 هزار تن تولید مونو اتیلن گلیکول، پتروشیمی انتخاب بعنوان بزرگترین واحد پلی استایرن کشور با ظرفیت 250 هزار تن و پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت 50 هزار تن پلی استایرن از نوع خاص هم اکنون در مدار تولید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: فاز 3 پتروشیمی پردیس نیز با ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

شاهدایی بیان کرد: درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 2 تا 3ه طرح پتروشیمی دیگر نیز تا اوایل سال آینده به افتتاح خواهد رسید که طرح های توسعه ای واحدهای پتروشیمی بوشهر و مرجان از جمله آنهاست.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت واحدهای پتروشیمی کشور که به مرحله تولید رسیده اند 64 میلیون تن است و تا پنج سال آینده به 100 تا 110میلیون تن می رسد.

شاهدایی در باره میزان صادرات فراورده های پتروشیمی کشور در سال جاری گفت: در 9 ماه امسال 10 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش 9 میلیارد دلار از کشور به خارج صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همایش بین المللی 'فرصت های سرمایه گذاری'، همزمان با نمایشگاه انرژی با حضور سفیران 15 کشور خارجی از جمله آلمان و فرانسه در 22 دیماه جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

معاون وزیر نفت بیان کرد: در این همایش شرکت های معتبر جهانی دعوت ایران را پذیرفتند و به عنوان میهمان و سخنران در آن حضور می یابند.

شاهدایی یادآور شد: مدیران بخش اقتصادی 10 تا 15 کشور خارجی و شماری از مسئولان بلندپایه کشور نیز در همایش فرصت های سرمایه گذاری شرکت می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پس از برجام اتفاق های خوبی در حوزه نفت شاهد هستیم و با استقبال مناسبی از شرکت های معتبر بین المللی روبرو شده ایم.

وی افزود: صنعت پتروشیمی طلایه دار اقتصاد مقاومتی است و در میان برنامه های کشور برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات موادغیرنفتی رتبه نخست را داراست.

شاهدایی افزود: استان بوشهر نیز در این بخش سهمی بسیار بزرگ دارد که برای توسعه این صنعت تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که در بخشی از آن صنعت پتروشیمی مستقر است، هم اکنون شماری از طرح های پتروشیمی درآن در حال تولید و شماری دیگر نیز در دست اجراست.

شاهدایی گفت: طرح های در دست اجرا به ترتیب به بهره برداری خواهند رسید.

وی بیان کرد: امسال در مناطق مختلف کشور شاهد بهره برداری از واحدهای پتروشیمی هستیم که این یک اتفاق بسیار تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه کشور بویژه در حوزه صنعت پتروشیمی تلقی می شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا