اخبار

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو صبح روز شنبه آغاز به کار می کند

بسپار/ ایران پلیمر مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به بازگشایی سیزدهمین نمایشگاه نانو از روز شنبه ۹ مهر ماه (محل دایمی نمایشگاه های تهران)، گفت: شرط ما برای حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه، داشتن محصول مورد تایید ستاد نانو است که تاکنون، ۳۲۵ شرکت تعداد ۱۲۰۰ محصول دارای تاییدیه نانو مقیاس را به تولید رسانده‌اند.

این برای دومین بار است که نام سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو مطرح می‌شود. یک بار قرار بود این نمایشگاه در مهر ماه سال ۹۹ برگزار شود، ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا، در روز ۲۹ شهریور ماه همین سال خبر از لغو این نمایشگاه آمد.

حالا قرار است این نمایشگاه با حضور ۱۶۰ شرکت تولیدی و ارائه دهنده خدمات از ۹ مهر ماه آغاز به کار کند و به گفته مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو این نمایشگاه روز شنبه ۹ مهر ماه آغاز به کار می‌کند و مخاطبان این حوزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

دکتر عماد احمدوند، مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو(Iran nano 2022) از ۹ تا ۱۲ مهرماه، گفت: این نمایشگاه در سالن‌های ۵، ۶ و ۴۴ (سالن خلیج فارس) کار خود را از روز شنبه، ۹ مهر ماه آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون حضور بالغ بر ۱۶۰ نهاد در این نمایشگاه قطعی شده است، اظهار کرد: این نهادها شامل شرکت‌های تولید کننده محصولات نانو و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی می‌شوند.

احمدوند، “طرح‌های فناورانه” را یکی از بخش‌های این نمایشگاه ذکر کرد و یادآور شد: در این بخش حدود ۱۰۰ طرح فناورانه ارائه می‌شوند. این طرح‌ها محصولاتی هستند که در یک سال گذشته فرآیند رشد و ارتقای فناوری را با حمایت برنامه‌های ستاد نانو سپری کرده‌اند و به مرحله آماده جذب سرمایه رسیده‌اند.

مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: از هر کدام از طرح‌های این بخش، یک طرح تجاری اولیه‌ای آماده می‌شود که در نمایشگاه ارائه خواهد شد و مخاطبان اصلی این بخش هم نهادهای سرمایه‌گذار  و هم صنایع هستند و در این بخش با ارزیابی طرح تجاری هر تیم و تناسب آن با حوزه نهاد سرمایه‌گذار و یا شرکت صنعتی، جلسات مذاکرات برای همکاری مشترک میان صاحبان ایده و صاحبان صنایع در طی روزهای برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، حمایت ستاد نانو از این تیم‌ها تا زمانی که منجر به انجام کار مشترک میان آنها و بخش‌های صنعتی است، ادامه خواهد داشت.

احمدوند، خاطر نشان کرد: در این راستا حضور شرکت‌های صنعتی در نمایشگاه نانو در حوزه‌های مختلفی چون نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سازنده تجهیزات نیز در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: در این نمایشگاه همچنین دفاتر صادراتی “چین”، “هند” و “سوریه” به منظور انجام مذاکرات با شرکت‌ها با هدف توسعه صادراتی آنها حضور خواهند داشت.

احمدوند خاطر نشان کرد: علاوه بر این دفاتر، در این نمایشگاه میزبان هیات‌های تجاری خارجی هستیم. دو گروه تجاری از کشور مکزیک در حوزه‌های کشاورزی و تجهیزات پزشکی از جمله این هیات‌های خارجی به شمار می‌روند.

به گفته وی، این نمایشگاه همچنین میزبان هیات‌های تجاری از کشورهایی چون برونئی، مالزی، تایلند، سوریه، ارمنستان، اتیوپی، چین و هند است.

مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه نانو، برگزاری نشست‌های تجاری میان صاحبان صنایع و کارشناسان تحقیق و توسعه صنایع با شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه را از دیگر فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه دانست و خاطر نشان کرد: این رویداد با مدیریت گروه صنعت ستاد نانو و همکاری شبکه تبادل فناوری برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول، شبکه تبادل فناوری در طول سال، نیازهای فناورانه صنایع را شناسایی می‌کند و تلاش دارد بین صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان که توانایی مرتفع کردن نیازهای بخش صنعتی را با فناوری‌های داخلی دارند، ارتباط برقرار کند.

احمدوند با بیان اینکه شبکه تبادل فناوری در طول روزهای برگزاری نمایشگاه حضور دارد، اضافه کرد: این شبکه تاکنون بالغ بر ۳۰۰ پروژه موفق داشته است که فرآیند اجرایی آنها در یک تا دو سال اخیر انجام شده و توانسته است یک مشکل صنعتی را حل کند و پروژه خاتمه یافته است.

وی افزود: این شبکه حدود چهار هزار نیاز صنعتی را شناسایی کرده و طی این برنامه به دنبال حل این مشکلات صنعتی از طریق یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است و یا در مرحله یافتن شرکت‌هایی با قابلیت رفع نیازهای صنعتی و معرفی کردن این شرکت‌ها به بخش‌های صنعتی است.

احمدوند با اشاره به حضور شبکه آزمایشگاه فناوری نانو در این نمایشگاه، یادآور شد: اینها آزمایشگاه‌هایی هستند که خدمات آنالیز و مشخصه‌یابی به پژوهشگران فناوری نانو ارائه می‌دهند و تعداد قابل توجهی از آنها در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ساعت بازدید از این نمایشگاه را از ۸ صبح تا ۱۵ عنوان کرد و گفت: بازدید عموم از این نمایشگاه آزاد است و گروه‌های دانشجویی می‌توانند در قالب تورهای دانشجویی از این نمایشگاه بازدید کنند. بخش دانشجویی ستاد نانو به عنوان بنیاد آموزش نانو و به صورت هدفمند، هم برای این دانشجویان ارائه‌ای خواهد داشت و هم به همراه راهنما، می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

احمدوند با اشاره به جزئیات محصولات ارائه شده در این نمایشگاه، توضیح داد: شرط ما برای حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه، داشتن محصول مورد تایید ستاد نانو است که حدود ۳۲۵ شرکت دارای محصولات تایید نانومقیاس در کشور داریم که این تعداد شرکت حدود ۱۲۰۰ محصول مورد تایید را به تولید رسانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا