اخبار

سید محمد حسینی، مدیر سایت آموزش فناوری نانو: بنیاد آموزش نانو، ایده را به عمل تبدیل می ­کند

بسپار/ ایران پلیمر  سایت آموزش فناوری نانو بخشی از بنیاد آموزش فناوری نانو است که در غرفه آن حضور یافتیم. این بنیاد متولی ترویج دانشجویی ستاد نانو عمل کرده و فعالیت­های آن مرتبط با دانشجویان و پژوهشگران این حوزه است.

حسینی درباره­ ی فعالیت­های بنیاد آموزش نانو بیان کرد: بر اساس برنامه ده ساله­ی دوم ستاد نانو که بر تجاری و صنعتی سازی تمرکز دارد، سالانه دانشجویان از طریق مسابقه­ ی ملی نانو وارد بنیاد آموزش می­شوند؛ سپس نفرات برگزیده وارد بخش نانو استارتاپ می­شوند. نانو استارتاپ رویداد حمایتی ستاد نانو برای ایده­ های برتر در حوزه­ ی نانو است. ایده ­ها مورد حمایت یکساله  قرار می­گیرند تا به مرحله محصول اولیه برسند. سپس در رویداد سرمایه گذاری یا بخش­های دیگر ستاد که ایده­ ها را حمایت می­کنند مانند nanomatch یا ican وارد شده و در مراحل بعد وارد پروسه­ ی تجاری سازی و صنعتی سازی می­شوند. در نتیجه ایده به محصول می­رسد و در کنار آن مباحثی چون آموزش نانو و شبکه ­ی نهادها وجود دارد که پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه برقرار می­کند. برای مثال در ابتدای شهریور ماه افتتاحیه این طرح انجام شد و تیم ها تا آبان ماه  فرصت دارند طرح  تحقیق را آماده کرده و پس از  ارایه اولیه به بخش حمایتی ستاد وارد می­شوند که کلیه مشاوره ­های علمی و فنی را در بر می­ گیرد. سپس در طی یک رویداد، طرح  تحقیق­ های عملیاتی شده توسط ستاد یا سرمایه گذاران خارجی به مرحله صنعتی می­رسند. چرا که هدف دسترسی به سود نیست بلکه گسترش نانو و حمایت از آن در بخش­های مختلف است.

وی درباره­ ی وبسات آموزش نانو اظهار داشت: در این بخش بستری آنلاین برای آموزش غیر حضوری فراهم شده و امکاناتی از قبیل دسترسی به مقالات و دانلود و دیگر آموزش­ های غیرحضوری با هدف یکسان سازی آموزش در کشور بر روی سایت به آدرس edu.nano.ir قابل دسترسی است.

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره 194ام ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا