اخبار

در سومین نشست شورای سیاست گذاری ایران پلاست چه گذشت؟

بسپار / ایران پلیمر به گزارش ستاد خبری ایران پلاست، سومین نشست شورای سیاست گذاری نمایشگاه ایران پلاست، روز گذشته (7 شهریور 1401) در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دستور کار بررسی و رایزنی جهت افرایش فضا و اختصاص تعداد بیشتر سالن به این نمایشگاه برگزار شد.

فضای 35 هزار متر در برابری تقاضای فضای 65 هزار متری

ایوب بنوی مدیر نمایشگاه ایران پلاست، در این نشست با مروری بر تجربیات ادوار چهاردهم و پانزدهم این رویداد گفت: در این دوره ها شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم گیرنده و سیاست گذار اصلی این نمایشگاه بوده است. اگرچه در این دو دوره به دلیل شرایط همه گیری کرونا تعداد مشارکت کنندگان نسبت به ادوار گذشته ایران پلاست کاهش یافته بود، اما بازهم ایران پلاست با مشکل کمی فضای اختصاص یافته روبرو بود.

وی با اشاره به سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه صنایع پایین دستی و تکمیلی، ادامه داد: در دوه شانزدهم، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف ارتقاء سطح کیفیت نمایشگاه ایران پلاست، با تشکیل شورای سیاستگذاری، نقش و حضور انجمن ها و تشکل های صنایع پتروشیمی را در برگزاری این رویداد معتبر در منطقه را پررنگتر کرد.

بنوی تصریح کرد: در دوره شانزدهم نمایشگاه ایران پلاست هر اقدامی که صورت می گیرد  با همفکری و تصمیم جمعی از سوی شورای سیاست گذاری است.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست در ادامه خاطر نشان کرد: همان گونه که قبلا طی اخبار و اطلاعیه ها اعلام شد، تقاضای حضور در این دوره از نمایشگاه 65 هزار متر بود، اما  فضای مفید اختصاص یافته به ایران پلاست 35 هزار متر است و این افزایش تقاضا به دلیل جذابیت صنایع پایین دستی، صنایع پلیمری و صنایع مرتبط است.

به گفته ایوب بنوی جهت سامان دهی تقاضاها جهت اختصاص غرفه به مشارکت کنندگان، حداکثر سقفی که به هر متقاضی اختصاص می یابد 200 تا 250 متر است.


احتمال اختصاص دو سالن جدید به گروه کالایی محصولات

مدیر نمایشگاه ایران پلاست گفت: جهت اطمینان خاطر برخی از مشارکت کنندگان گروه کالایی  پیش ساخته و ساخته شده که موفق به جانمایی نشده اند،  در حال رایزنی جهت اختصاص دو سالن 10 و11 با فضای 2هزار و 200 متر به این گروه کالایی هستیم.

 به گفته بنوی، با فضاهای فوق امکان جانمایی 150 تا 200 شرکت دیگر وجود دارد که در مجموع حدود 70 درصد متقاضیان بخش محصولات جانمایی می شوند.

مدیر ایران پلاست در خصوص اسپانسر های نمایشگاهی، با بیان اینکه نباید برداشت نادرستی از اسپانسر داشته باشیم، زیرا هر نمایشگاهی هزینه هایی دارد که باید بخشی از این هزینه ها از طریق منابع اسپانسر تامین شود، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی علاوه بر نظارت کامل بر نحوه درآمدهای نمایشگاه و مقوله اسپانسری، از طریق محدود کردن فضای اختصای یافته به اسپانسرهای این نمایشگاه به دنبال ایجاد فضا و جلب خاطر مشارکت کنندگان است.

بر اساس این گزارش، رقیه شاه ملکی دبیر شورای سیاستگذاری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در این نمایشگاه، گفت: با پایان مهلت پیش ثبت نام در مرحله اول و با توجه به درخواست شرکت های دانش بنیان، هفته گذشته فرصت دوباره جهت پیش ثبت نام مشارکت کنندگان جدید اختصاص یافت.

وی افزود: روند تأیید مدارک شرکت ها انجام شده است و برنامه جانمایی غرفه ها و سالن ها نیز اطلاع رسانی شده است که در زمان مقرر هر کدام از گروه ها اقدام به جانمایی خواهند کرد.

به گفته دبیر شورای سیاست گذاری، تمام مستندات مربوط به جانمایی غرفه ها وجود دارد و ستاد برگزاری برای پاسخ به آن دسته از متقاضیانی که موفق به جانمایی در روزهای تعیین شده نشده اند، راهکارهایی را تعریف و اطلاع رسانی خواهد کرد.

در این نشست انجمن‌ها و تشکل‌ها چه گفتند؟

در این نشست، شاکری رئیس انجمن ماشین سازان ایران گفت: حضور انجمن ها در شورای سیاست گذاری با هدف همگرایی بیشتر و ایجاد زمینه های همکاری در جهت  بهتر برگزار شدن این رویداد باشد.

-صادقی نکو رئیس انجمن همگن صنایع پلاستیک استان تهران هم گفت: پیشنهاد می کنم که شرکت های بزرگ پتروشیمی در جهت حضور شرکت های صنایع پایین دستی از نمایشگاه، بخشی از فضای خود را به این گروه از مشارکت کنندگان اختصاص دهند.

-سعید زکایی رئیس هیئت مدیره انجمن مستربچ و کامپاند هم گفت: در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست می توانیم از الگوی نمایشگاه های معتبر دنیا استفاده کنیم. به طور مثال آنها شرکت های بزرگ را در هر دوره از نمایشگاه در جای قبلی خود تثبیت می کنند و یا شرکت های تازه وارد، امکان گرفتن هر متراژ  در هر سالنی را ندارند و باید با حضور متوالی خود امتیازات لازم را کسب کنند.

-علیرضا ترک عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران هم اظهار کرد: این تشکل 19 انجمن عضو دارد، و فضای اختصاص یافته به انجمن ملی در اختیار انجمن های عضو و دیگر اعضا قرار گرفته است. به گفته وی فضای تخصیص یافته به هر متقاضی در پاویون انجمن ملی حدود 30 متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا