اخبار

سورنا ستاری بار دیگر در دولت روحانی/ او دقیقا کیست؟

بسپار می نویسد، سورنا ستاری، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان است و برای دومین بار در دولت دوازدهم در جایگاه معاونت علمی‌وفناوری رییس‌جمهور ابقا شده است.

 

سورنا ستاری، فرزند سرلشکر منصور ستاری است. در سال ۱۳۸۴، بعد از برکناری مهدی هاشمی رفسنجانی به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور منصوب شد.  در تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب گردیده بود که پس از انتصاب به سمت معاونت علمی رئیس‌جمهور در بیست و نهم همان ماه جای خود را به حمیدرضا کاتوزیان داد.

بیست و پنجم مردادماه 1396 دکتر حسن روحانی، در زمان مذاکرات مجلس برای رای اعتماد به وزرا، دکتر ستاری را دوباره به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد .

سورنا ستاری، مدارج کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند. از سال ۱۳۸۷ عضو هیئت علمی این دانشگاه و همچنان بعنوان دانشیار مشغول تدریس و تحقیق در دانشکده مهندسی انرژی و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی این دانشگاه است. وی که پژوهش‌هایی در حوزه انرژی‌های نو و کارایی انرژی داشته، عضو هیئت علمی و سرپرست گروه مدیریت و بهینه‌سازی انرژی پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف هم هست.

سورنا ستاری موفق به دریافت نشان درجه یک هنر از مقام معظم رهبری شده و نیز ثبت دو اختراع داخلی و خارجی و تالیف 14 جلد کتاب را در کارنامه خود دارد.

از مسئولیت‌های اجرایی ستاری می‌توان به «ریاست بنیاد ملی نخبگان»، «عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی»، «عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی»، «ریاست هیات امنای پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری»، «ریاست هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور»، «عضو هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»، «ریاست پژوهشگاه صنعت نفت»، «مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور»، «ریاست پژوهشکده نانو تکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت» و «ریاست گروه انرژی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی» اشاره کرد.


حضور او در سالهای اخیر در دولت، رابطه عینی دانش و صنعت را تقویت کرده است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا