اخبار

سرپرست وزارت صمت در روز ملی صادرات از سه راهبرد جدید این وزارتخانه گفت/ تامین مواداولیه تولید یکی از این سه راهبرد است/ رضا رحمانی کیست؟

بسپار/ ایران پلیمر سرپرست وزارت صنعت با بیان اینکه میانگین سنی معاونان وزارت صنعت کاهش می‌یابد، گفت: تامین مایحتاج عمومی مردم، وفور کالا و تامین مواد اولیه تولید در دستور کار قرار دارد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم روزملی صادرات که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: نوسانات ارزی مشکلاتی را به صورت طبیعی ایجاد کرده است، البته فرصت هایی نیز پیش رو است؛ اگر ثبات در تصمیم گیری ها در کنار افزایش نرخ ارز قرار گیرد، فرصتی برای صادرات کشور ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: قانون بهبود مستمر کسب و کار می تواند تحول اساسی ایجاد کند، این در حالی است که امروز هم هنوز یک قانون مترقی است، البته با قانون بازنشستگی که تصویب و ابلاغ شده است، بسیاری از همکاران خوب مسوولیت را ترک خواهند کرد،  رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز بازنشسته شده و جای خود را به افراد جدید می دهد؛ به این ترتیب میانگین سنی معاونان پایین خواهد آمد و جوانان نیز وارد گود خواهند شد.

رحمانی گفت که تشکیل اتاق های فکر را در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی در دستور کار قرار خواهد داد و این بستری برای حضور بخش خصوصی است.

 

رضا رحمانی قبل از تصدی به‌عنوان سرپرست وزارتخانه صمت قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، بوده است.

او متولد ۱۳۴۵ در شهر تبریز و دارای مدرک تحصیلی لیسانس حقوق، فوق‌لیسانس مدیریت منابع انسانی و دکتری در رشته مدیریت استراتژیک است.

رحمانی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از شهر تبریز به مجلس راه پیداکرده بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.

رحمانی پیش از نمایندگی در مجلس، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، همچنین مدیرکل بازرسی و مدیرکل اداری مالی استانداری آذربایجان شرقی بود.

سوابق و فعالیت‌ها:

– کارمند وزارت صنایع و معادن

– معاون منابع انسانی گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز

– مدیرعامل کارخانه آلومینیوم المهدی

– مدیرکل بازرسی استانداری آذربایجان شرقی

– مدیرکل اداری مالی استانداری آذربایجان شرقی

– نایب‌رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا