اخبار

سجاد قلی پور، مدیر خدمات پس از فروش شرکت طراحی مهندسی سنتام: نسل جدیدی از  MFI ها را عرضه کردیم

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت با سابقه 25 سال بزرگ­ترین تولیدکننده دستگاه های کنترل کیفی و تجهیزات تست خواص مکانیکی در ایران و خاورمیانه است که انواع دستگاه­های آزمایشگاهی را در صنایع متفاوت تولید می­کند.

قلی پور از ارایه دستگاه MFI اتوماتیک این شرکت گفت: این دستگاه برای تست Rate مواد گرانولی به کار می­روند که یکی از دستگاه­های مهم در صنعت پلاستیک به شمار می­آید. این دستگاه دارای استاندار­د است که مطابق آن، مواد گرانول در داخل سیلندری ریخته شده و تحت دما و باری که بر روی پیستون قرار می­گیرد از یک دای، مواد ذوب شده و به بیرون ریخته می­شوند. میزان موادی که از سوراخ دای به بیرون می­ریزد برحسب گرم بر 10 دقیقه، میزان MFI را اندازه گیری می­کند.

وی ویژگی این دستگاه نسبت به نمونه های مشابه داخلی و قبلی و نحوه عملکرد آن را چنین ارزیابی کرد: در دستگاه­های قدیمی یا دستگاه­های بسیاری از سازنده ­ها، اپراتور باید مواردی از قبیل وزنه­ ها، مواد، دما و بسیاری از اقدامات را صورت دستی انجام می­داد. تولیدات قبلی ما نیز به همین شکل بود. اما در طرح MFI جدید از سیستم نیرو سنج، سرووموتور، سرودرایو و پی­ ال­ سی به صورت فول کنترل استفاده شده ­است. صفحه لمسی دستگاه دارای منوهایی است که استاندارد، وزنه و دما را مشخص می کند و سپس مواد را می­ ریزید. به صورت اتوماتیک دستگاه گرم می­شود و روال آن طبق استاندارد است. مراحل آن به اینگونه است: مرحله پیش گرم، گرم شدن، به دما رسیدن، پرچ می­شود، بار کامل را اعمال می­کند، سپس شروع به مرحله cutting می­کند، پس از اتمام این مرحله می توانیم مواد برش داده شده که در بازه زمانی مشخص شده است را  وزن و MFI  را بدست آوریم.  در این نسل از MFI  خطای اپراتوری کاهش می­یابد. اولین تولیدکننده این دستگاه در ایران هستیم. کماینکه بسیاری از دستگاه­ها برای اولین بار توسط شرکت سنتام در ایران ساخته شده­است. یک یا دو کمپانی بزرگ در دنیا این دستگاه را تولید می­کنند. بیشتر تولیدکننده های مطرح دنیا نیز بیشتر به روش دستی عمل می­کنند.

قلی پور از دیگر ویژگی های این دستگاه گفت: از لحاظ قیمتی نسبت به نمونه ­های قدیمی گران تر است چرا که از تجهیزات بیشتری در این دستگاه استفاده شده؛ اما نسبت به نمونه خارجی قیمت بسیار کمتری دارد. با وضعیت دلار قیمت دستگاه های داخل با خارج قابل قیاس نیست. میزان مصرف برق دستگاه بسیار کم و در حدود 600-700 وات است.

اکثر قطعات آن در داخل ساخته می شود. ممکن است برخی از قطعات مانند سنسور دما را از خارج از کشور تامین کنیم.

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این گفت و گو را که در شماره 192ام ماهنامه بسپار در نیمه شهریور منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا