اخبار

ستاد توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تشکیل شد

بسپار می نویسد، ستاد توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در راستای استفاده افزونتر از توان تولید و تکمیل زنجیره تولید در بخش های زیردستی صنایع پتروشیمی تشکیل شد.

در جلسه ای که در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معظمی و صالحی نیا و ابویی مهریزی معاونین وزیر، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مدیرعامل اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی، نمایندگان انجمن تولیدگنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و رضوی رئیس مرکزی پژوهش های بازرگانی برگزار شد، در جهت ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی بحث و تبادل نظر شد. این ستاد در راستای استفاده افزونتر از توان تولید و تکمیل زنجیره تولید در بخش های زیردستی صنایع پتروشیمی تشکیل شده است.

گفتنی است از جمله صنایع پایین دستی پتروشیمی می توان به انواع روغن ها، لاستیک و پلاستیک، رنگ و رزین چسب و حلال ها، شیمیایی، بسته بندی که زیرگروه های مانند شوینده ها، نساجی، مبلمان، کود و سم، بهداشتی و آرایشی، ساختمانی، اشاره کرد.

خاطر نشان می شود؛ تولید محصولات کلیدی و با اهمیت در صنایع پتروشیمی پایین دست با گستردگی زنجیره محصولات نهایی در بخش تولید PVC که سومین رزین پلاستیک پرمصرف در دنیا هست و همچنین ۳۸ میلیون تن تولید از ۲۱۰ میلیون تن تولید انواع ترموپلاستیک ها و مصرف ۱۸درصد PVC از انواع ترموپلاستیک ها است که با توجه به ظرفیت بالای ایجاد شده در برخی زمینه های صنایع بالادستی از قبیل تولید متانول ها، اوره و آمونیاک ضروری است در صنایع پایین دست نیز متناسب با این ظرفیت سازی ها در جهت بالابردن ارزش افزوده و توسعه محصولات صادراتی اقدام شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا