اخبار

مدرس خیابانی: سامانه بهین یاب بازنگری می شود/ ابلاغ دستورالعمل اول شهریورماه

بسپار/ایران پلیمر

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حسین مدرس خیابانی پس از جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه سامانه بهین یاب افزود: حالا اینکه در برخی موارد یک واحد تولیدی در بهین یاب ثبت نام کرده و مواداولیه را گرفته و فروخته است، اما تولید نمی‌کند مفهومش این نیست.

مدرس خیابانی گفت: دلیلش این است که این واحد تولیدی به علت اختلاف قیمتی که بین مواد اولیه در بازار آزاد است ترجیح داده است به جای تولید، مواداولیه اش را در بازار بفروشد.

وی افزود: سامانه بهین یاب اکنون در حال بازنگری است و معاونت امور صنایع، شاخص‌ها و دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است تا تولیدکنندگان قدیمی که ظرفیتی را ثبت کرده اند از طریق بورس کالا، مواد اولیه دریافت کنند.

وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: بر اساس این ابلاغیه یکسری از واحدهایی که تعطیل شده اند و صرفا مواد اولیه از بورس می‌گیرند حذف می‌شوند و بهین یاب فقط محلی برای حضور تولیدکنندگان اصلی می‌شود که تولیدکننده اصلی کالا هستند.

مدرس خیابانی در پاسخ به احتمال حضور دلالان در این سامانه گفت: تنها واحدهای تولیدی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند که پروانه بهره برداری داشته باشند.

وی افزود: حال اگر تولیدکننده‌ای مواداولیه خود را به یک واسطه می‌فروشد این موضوع دیگری است، اما خود سامانه بهین یاب فهرست واحدهای تولیدی مجاز به خرید مواداولیه است البته این فهرست باید مرتب بازنگری شود تا آن دسته از تولیدکنندگانی را که از رده تولید خارج می‌شوند به روز کند.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون دستورالعملی که معاونت امور صنایع نوشته است مراحل نهایی را می‌گذراند و اول شهریور ابلاغ می‌شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون صنایع و معادن عمده دغدغه‌های مجلس در زمینه حمایت از تولید، سرمایه گذاری، تجارت و توسعه صادرات بود ابراز امیدواری کرد با همفکری و تعاملی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم و همین طور شرایطی که تحریم برای کشور بوجود آورده است بتوانیم در زمینه اتکا به توان داخلی و بومی سازی گام برداریم تا وابستگی‌های خارجی قطع شود.

قطره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا