اخبار

سازمان توسعه تجارت خبر توقف ثبت سفارش را تکذیب کرد

بسپار/ ایران پلیمر سازمان توسعه تجارت ایران با تکذیب خبر توقف ثبت سفارش اعلام کرد: اکنون ثبت سفارش مطابق روال قانونی در جریان است و موارد ثبت شده برای تایید فرآیند به صورت برخط به دفاتر تخصصی ارجاع می شود.

رسیدگی به تقاضاهای وارداتی متقاضیان واردات که به دلیل حجم ثبت سفارش ها در سیستم بانکی در انتظار تخصص ارز بودند، در یک زمان بندی فشرده در هفته گذشته توسط کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و مواد و کالاهای اولویت‌دار واحدهای تولیدی تعیین و نتایج وارد سامانه جامع تجارت شد.
برپایه این گزارش، متقاضیان واردات این کالاها حداکثر از آغاز هفته آینده می‌توانند با مراجعه به درگاه سامانه جامع تجارت از تصمیم های گرفته شده، مطلع شوند.
  صبح امروز برخی منابع خبری اعلام کردند دولت با هدف بررسی ثبت‌سفارش‌های قبلی واردات، هرگونه ثبت سفارش جدید برای واردات کالا را متوقف اعلام کرده است.
«محمدرضا مودودی» معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت 24 تیرماه گذشته به ایرنا اعلام کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی دوباره و اولویت ‌بندی ارز مورد نیاز واردات، در نامه ‌ای به بخش های ذیربط، توقف ثبت سفارش‌ واردات کالاهایی را خواستار شده که هنوز ارز رسمی به آنها تخصیص داده نشده است.
به گفته وی، «برپایه دستور شریعتمداری، برای تامین مواد اولیه و کالاهای ضروری، فرآیند تخصیص ارز باید از دفاتر تخصصی که در وزارتخانه های صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی تعریف شده، انجام شود و متقاضیان ارز رسمی برای واردات از این دفاتر مجوز بگیرند».

 

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا