اخبار

سازمان تامین اجتماعی در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام کرد: بخشودگی جرایم و تقسیط دیون کارفرمایان

بسپار/ایران پلیمر ایمان بیوس مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، فرایند و تسهیلات جدید بخشودگی جرایم کارفرمایان محترم در سال 1400 را تبیین و تشریح کرد.

ایمان بیوس، مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، نامگذاری شده است، گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، هدف گذاری  خود را در کنار اجرای قوانین، همچنان حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، از طریق ارتقا نقش کارفرمایان، بنا نهاده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل متقابل سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی پیشگام در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بوده و همواره حمایت از کارفرمایان را از اصلی‌ترین اهداف این سازمان قلمداد می نماید.

بیوس با اشاره به زمینه های فراهم شده  توسط سازمان تامین اجتماعی جهت ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان بمنظور جهش تولید و اشتغال زائی و نقش حمایتی این سازمان، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و اجرای دستورالعمل بخشودگی جرائم است که بخشنامه آن صادر و اخیرا نحوه شمولیت آن تسهیل گردیده است. در این راستا کارفرمایانی که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه به موقع خود در سنوات گذشته تا پایان اسفندماه ۹۹ بدهی قطعی شده به سازمان دارند می‌توانند از  تسهیلات بخشئودگی جرائم  استفاده کنند. همچنین کارفرمایانی که بعلت شرایط ویژه اقتصادی قادر به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی نیستند نیز می توانند نسبت به تقسیط دیون خود بصورت غیر حضوری و از طریق درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس es.tamin.ir اقدام نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به تسهیل ایجاد شده در راستای بهره مندی حداکثری کارفرمایان از بخشودگی جرایم سال 1400 اظهار داشت: در مواردی‌که تعداد کارکنان شاغل در کارگاه فعال نسبت به لیست بهمن ماه 1398 به واسطه بازنشستگی یا فوت بیمه شده تقلیل یافته باشد، مانع از بهره مندی کارگاههای مشمول از مزایای مقرر در قانون بخشودگی جرائم نمی شود.
وی افزود: کارفرمایان کارگاه‌های حقیقی که به‌واسطه جابجائی محل یا تغییر فعالیت کد کارگاهی جدید دریافت می نمایند، چنانچه درخواست بخشودگی جرائم کارفرما برای کارگاه جدید مورد پذیرش قرار گیرد در خصوص سایر کارگاههای قبلی کارفرمای مذکور که دارای بدهی می باشد، پذیرش درخواست بخشودگی جرائم امکان پذیر می باشد.
بیوس در ارتباط با کارگاه های دارای شخصیت حقوقی گفت: کارگاه های دارای شخصیت حقوقی که در پی جابجایی محل کارگاه  بیمه‌پردازی از طریق شعبه‌ محل جدید (مقصد) اقدام نموده اند ولیکن دارای بدهی قطعی در شعبه  قبلی می‌باشند، در صورت احراز شرایط در محل جدید ، ثبت درخواست بخشودگی جرائم در هر دو شعبه بلامانع بوده و می توانند درخواست خود را جهت بهره مندی از بخشودگی جرایم در سیستم ثبت نمایند.
وی در خصوص کارفرمایانی که حسب ضوابط مربوطه، قبلا بدهی خود را تقسیط نموده اند ب گفت: آن دسته از کارفرمایانی که حسب ضوابط مربوطه نسبت به تقسیط بدهی‌های خود لغایت اسفند 1399 با احتساب جرائم متعلقه اقدام نموده‌اند، در صورت ثبت درخواست خود از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان در مهلت تعیین شده و احراز کامل شرایط می‌توانند با تبدیل به حال تقسیط گذشته، از تسهیلات بخشودگی جرائم جاری با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه بهره‌مند شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه در خصوص تسهیل ایجاد شده جهت پشتیبانی و رفع موانع  مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: برای مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا مطابق فهرست اعلام شده از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، موکول به رعایت شرط حفظ سطح اشتغال نیروی انسانی بر اساس لیست بهمن ماه 1398 نخواهد بود.

وی در پایان افزود: شایسته است کارفرمایان در فرصت باقی مانده در صورت احراز شرایط فوق الذکر درخواست خود را جهت بهره مندی از مزایای بخشودگی جرایم در سامانه هوشمند این سازمان به نشانی es.tamin.ir وارد کنند.

 

سازمان تامین اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا